چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : 13620
در مراسمي صورت گرفت:

تكريم از مادران و همسران شهدا در تبليغات اسلامي قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم گراميداشت روز وفات حضرت ام البنين(س) و تكريم از مادران و همسران شهيدان در سازمان تبليغات اسلامي استان قم برگزار شد.
تكريم از مادران و همسران شهدا در تبليغات اسلامي قم
به گزارش قم نیوز، معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان قم روز چهارشنبه در اين مراسم از حضرت ام البنين(س) به عنوان بانوي فداكار، باتقوا، با معرفت و پرفضيلت ياد كرد كه مادر چهار شهيد والامقام بود.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمود نجاريان‌زاده گفت: حضرت ام البنين(س) در ولايت مداري و شيعه بودن اميرالمومنين(ع) الگو بود.

وي تصريح كرد: حضرت ام البنين(س) زبان گويا و طبع شعري داشت و قبرستان بقيع را بيت الاحزان خود قرار داده بود.

حجت‌الاسلام نجاريان‌زاده به تعابيري كه برخي علما و انديشمندان در وصف حضرت ام البنين(س) بكار برده‌اند اشاره كرد و افزود: اينكه حضرت ابالفضل(ع) در ولايت مداري، شجاعت و عبادت زبانزد بودند، به دليل تربيت ايشان در دامان مادري شجاع و پرفضيلت بوده است.

وي ادامه داد: عظمت اين بانوي بزرگوار زماني آشكار مي‌شود كه وقتي خبر شهادت فرزندان او را مي‌دهند، توجهي نمي‌كند و از سلامت امام حسين(ع) مي‌پرسد، چون مقام امام را والاتر و بيشتر از فرزندانش مي‌دانست.

معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي استان قم در مورد نامگذاري روز تكريم از مادران و همسران شهيدان اظهار كرد: اگر مي‌بينيم اين روز با سالروز وفات حضرت ام البنين(س) پيوند خورده، به دليل الگوگيري مادران و همسران شهيدان از مقام والا و استقامت حضرت ام البنين(س) است.
در پايان اين مراسم از همسر شهيد غلامي و مادر شهيد كمالي به پاس صبر و ايثار جانانه‌اي كه در راه تقويت فرهنگ ايثار و شهادت دارند تجليل شده است.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbg0b8.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما