يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 51240
۵ مرداد ماه با حضور علما؛

بزرگداشت آیت‌الله فقیه سبزواری در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سید صادق فقیه سبزواری، پنجم مرداد ماه، با حضور علماء و اقشار مختلف مردم، در قم برگزار می شود.
بزرگداشت آیت‌الله فقیه سبزواری در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، آیین چهلمین روز درگذشت آیت‌الله سیدصادق فقیه سبزواری،  پنجم مرداد ماه پس از نماز مغرب و عشاء در شبستان جدید مسجد امام حسین عسکری(ع) قم، برگزار خواهد شد.

گفتنی است، آِیت الله سیدصادق فقیه سبزواری، فرزند آیت‌الله میرزا حسین فقیه سبزواری، مؤسس حوزه علمیه مشهد و از علمای بزرگ خراسان بود که پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، با اشراف و تشویق پدر بزرگوارشان به کسوت روحانیت در آمد و از محضر ادیب نیشابوری و آیت‌الله حاج میرزا احمد مدرس، کسب فیض کرد.

این در حالی بود که با اتمام دوره سطح حوزه در مشهد ، به قصد ادامه تحصیل و طی مدارج عالی علمی در نجف اشرف ، راهی عراق شد.

آیت الله فقیه سبزواری در طول یک سال اقامت در نجف و کربلا؛ و کسب فیض از محضر اساتید برجسته، در سال ۱۳۳۱ شمسی عراق را ترک و به سوی قم به عنوان پایگاه مرجعیت و روحانیت شیعه در جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه(س) عزیمت کرد.

وی با ورود به قم و افکندن رحل اقامت در این شهر مقدس ، محضر بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله عبدالنبی عراقی، آیت الله صدر، آیت الله حجت، آیت الله حاج میرزا حسین بروجردی و سایر بزرگان آن روزگار را درک کرد و مدت ۹ سال تا سال ۱۳۴۰، سال رحلت مرحوم آیت الله حاج میرزا حسین طباطبایی بروجردی، در درس خارج آن مرجع یگانه حضور یافت.

آیت‌ الله فقیه سبزواری پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، از خرمن فقه و اصول مراجع شهیر و مبرز همچون آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی، آیت‌الله حاج شیخ محمد علی اراکی ، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله شریعتمداری ، آیت‌الله سید محمد محقق داماد و امام خمینی (ره)، خوشه‌ها چید و به رتبه اجتهاد رسید.

 مراسم چهلمین روز درگذشت این عالم ربانی با حضور مراجع تقلید، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، علمای اعلام، طلاب و فضلا، شاگردان آن فقیه و اقشار مختلف مردم برگزار می شود.

شایان ذکر است، آیت‌الله سید صادق فقیه سبزواری، سال گذشته به دلیل مشکلات تنفسی و ریوی در بخش ICU بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی بستری شده بود که عصر روز دوشنبه 29 خرداد ماه درگذشت.

پیکر این عالم ربانی ۳۱ خرداد ماه از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم حضرت معصومه(س) تشییع و پس از اقامه نماز توسط حضرت آیت‌الله شبیری زنجانی در جوار حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbg5bs.rhb8apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما