شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : 26130

اورژانس هوایی گامی مهم در طرح تحول نظام سلامت

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اورژانس کشور گفت: اورژانس هوایی، گامی مهم در راستای اجرایی شدن طرح تحول در نظام سلامت کشور است.
اورژانس هوایی گامی مهم در طرح تحول نظام سلامت
به گزارش قم نیوز، امین صابری‌نیا پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پایگاه‌ اورژانس هوایی که با حضور وزیر بهداشت در بیمارستان شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: گامی دیگر از طرح تحول در نظام سلامت با راه‌اندازی اورژانس هوایی برداشته شد.

وی افزود: نگاه سلامت محور در بخش اورژانس بیمارستانی امری مهم است که با اورژانس هوایی تحقق یافته است.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به راه‌اندازی اورژانس هوایی در ۱۴ استان کشور گفت: امیدواریم نگاه اورژانس پیش بیمارستانی را در سراسر کشور توسعه دهیم و سلامت و بهداشت را در سطح آنچه شایسته ملت ایران است عرضه کنیم.

وی ادامه داد: بسته‌های طرح تحول نظام سلامت با برنامه‌ای اولیه نوشته می‌شوند که بسته اورژانس هوایی هم با استفاده از بررسی ظرفیت‌های ملی تهیه شد؛ توسعه اورژانس هوایی در سراسر کشور بررسی و علاوه بر این توانمندی‌های اورژانس هم ارزیابی شد؛ هر بالگرد در این طرح فاصله‌ای ۱۵۰ کیلومتری را می‌تواند پوشش دهد.

صابری‌نیا با بیان اینکه مناطق محروم و راه‌های صعب‌العبور در طرح اورژانس هوایی به دقت بررسی شده‌اند خاطرنشان کرد: ۱۴ استانی که امروز برای این طرح انتخاب شده‌اند بر اساس همین اولویت‌ها بوده‌اند.

رئیس اورژانس کشور با اشاره به همت دولت برای گسترش اورژانس هوایی گفت: امیدواریم بتوانیم آنچه شایسته ملت ایران است در اختیار آنها قرار گیرد.

وی راه‌اندازی اورژانس هوایی را با اهداف پوشش مسیرهای صعب‌العبور و کاهش زمان رسیدن خدمات اورژانسی دانست و افزود: گاهی اوقات به دلیل ترافیک و سختی تردد در برخی مسیرها، نیاز به بالگرد برای کمک‌رسانی ضروری است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbg8b5.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما