دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 22170
منبع : خبرگزاری حوزه

آمریکایی ها دنبال مذاکره بودند نه ایران

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که ما به دنبال مذاکره با آمریکایی ها نرفته ایم، اظهار داشت: آمریکایی ها 35 سال با ما مبارزه کردو هرجا رفتند نام ایران اسلامی را مشاهده کردند و متوجه شدند توانایی مقابله با ما را ندارند.
آمریکایی ها دنبال مذاکره بودند نه ایران
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری امشب در جشن ولادت حضرت زهرا(س) و فرزند برومندش امام خمینی(ره)که از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام برگزار شد،با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+ ۵ با تاکید بر این که ما به دنبال مذاکره با آمریکایی ها نرفته ایم، اظهار داشت: آمریکایی ها ۳۵ سال با ما مبارزه کردند و هرجا رفتند اقتدار ایران اسلامی را مشاهده کردند و متوجه شدند توانایی مقابله با ما را ندارند.

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: امروز کشور ما با وجود نعمت ولایت و رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در مقابل تمام مشکلات ایستادگی کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که امام با هوشمندی برای انتخاب رهبر پس از خود خط دادند یادآورشد:حاج احمد آقا می‌گفتند زمانی که آیت‌الله خامنه‌ای در کره شمالی بود تلویزیون ایشان را نشان داد و بنده به امام گفتم آقای خامنه ای برای ریاست جمهوری برازنده است و امام فرمودند، آقای خامنه‌ای برای رهبری هم خوب است و با خط دادن امام، خبرگان ایشان را به رهبری انتخاب کردند.

رمز موفقیت امام خمینی

وی تصریح کرد: رمز موفقیت امام خمینی(ره) در کنار شجاعت، بینش و درک بالا این بود که فقط به خدا فکر می‌کرد و برای خدا فریاد می‌زد.

سخنران مراسم با اشاره به موفقیت های نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل، ابراز داشت: امروز مسلمانان کشورهای عربی علیه دیکتاتورهای برخواستند و بیداری اسلامی را کلید زدند.

بازسازی نظام روحانیت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه امام راحل(ره) پس از ورود آیت الله بروجردی به قم به بازیابی و انسجام روحانیت پرداخت، ابرازداشت: حوزه علمیه در زمان رضاخان دچار تفرقه شده بود و به همین دلیل امام خمینی(ره) برای عدم استحاله روحانیت از سوی حکومت پهلوی به بازسازی نظام روحانیت و حوزه های علمیه پرداخت و در نامه ای به مرحوم فلسفی از تجار تهران برای کمک به حوزه دعوت کرد .

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان اینکه امام راحل(ره) با تدریس فقه و اخلاق، حوزه های علمیه را برای شکل گیری انقلاب اسلامی مهیا کرد، اظهار داشت: شاه و درباریان در اشتباهی استراتژیک به توزیع مرجعیت پس از رحلت آیت الله بروجردی روی آوردند و ضربه زدن به دین را با ارسال لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی کلید زدند و همین مسئله موجب آغاز نهضت انقلاب اسلامی با شیبی عقلانی از سوی امام راحل(ره) شد.

وی در ادامه با اشاره به برخی زخم زبان هایی که از سوی برخی ها صورت می گرفت، اظهار داشت: پس از تهدید شاه توسط امام راحل(ره) مبنی بر این که «کاری نکن تا بگویم ملت از کشور اخراجت کنند»؛ ایشان تبعید شدند .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عوامل موفقیت حضرت امام(ره)، ابراز داشت: درک بالا، بینش صحیح، شجاعت توام با آگاهی و توکل و اخلاص در راه خدا موجب موفقیت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری افزود: امام راحل(ره) در سخنرانی های خود همواره واژه خداوند را بیان می کردند و به همین دلیل سیل عظیمی از ملت، ایشان را یاری کردند و امروز نیز انقلاب اسلامی با پیشرفت های خود با ۳۵ سال تحریم و فشار بین المللی مقابله کرده است.

امام چشمه ای از کوثر فاطمه(س)

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر این که تقدیر حق، این بود که نبی گرامی اسلام فرزند ذکوری نداشته باشد، اظهار داشت: این مسئله موجب تاثر و نگرانی پیروان و دوستان رسول الله(ص) و خوشحالی مشرکین به خصوص منافقین شد.

وی با بیان این که امام خمینی (ره)و انقلاب او چشمه ای از کوثر فاطمه(س) است صریح کرد: منافقین به دنبال برچیده شدن مدیریت اسلام بودند و اعتقاد داشتند نبی مکرم اسلام چون فرزند ذکور ندارد، ابتر است و این مسئله موجب نگرانی یاران ایشان شده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند به جای فرزند ذکور، کوثر را به عنوان سرچشمه دائم جوشان به پیامبر اکرم(ص) اعطا کرد، ابراز داشت: با تدبیر ذات اقدس الهی چشمه ای جوشان به پیامبر(ص) اعطا شد و منافقین بلاعقبه ماندند

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با تاکید بر اینکه مکتب رسول خدا توسط حضرت زهرا(س) نشر داده شد، اظهار داشت: بقای دین در گروی دامن حضرت زهرا(س) بود و خود حضرت با افشاگری ها و دفاع از حریم ولایت و با خطبه فدکیه دین را حفظ کردند.

بزرگترین جفا به حضرت زهرا (س)


وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) با دفاع از حریم ولایت به دنبال تامین نان و خورشت فرزندان خود نبود، تصریح کرد: بزرگ ترین جفایی که نسبت به خاندان اهل بیت(ع) می کنیم این است که شخصیت و زندگی ایشان را تحریف می کنیم تا اشک و عواطف را تحریک کنیم.

دفاع حضرت زهرا از حریم ولایت وقرآن

مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری با تاکید بر این که تمام فریاد حضرت زهرا(س) به مهاجرین و انصار این بود که هنوز آب غسل رسول خدا خشک نشده است که شما احکام قرآن را تعطیل می کنید، ابراز داشت: برخی از مهاجران قصد از بین بردن حق دین را داشتند و حضرت زهرا(س) از حریم ولایت و قرآن دفاع کردند و در خطبه فدکیه به بیان فلسفه احکام پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با بیان اینکه حضرت زهرا(س) دفاع جانانه ای از احکام خدا و دین داشت، تصریح کرد: حضرت فاطمه(س) افشاگری عظیمی کردند چرا که دین در حال تعطیل شدن بود.

نسل حضرت زهرا(س)منسجم ترین نسل

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ فرزندان حضرت زهرا(س) و سادات را به قتل رساندند، ابراز داشت: امروز منسجم ترین نسلی که در دنیا باقی است نسل حضرت فاطمه(س) است و تاریخ شیعه نشان می دهد فقها و روحانیون سادات فاطمی چه خدمات ارزنده ای به دین و تشیع داشته اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام راحل(ره) همواره در فریاد های خود این الفاطمیون را صدا می زدند، گفت: علامه بحرالعلوم، سید رضی و شخصیت های انقلابی نظیر آیت الله کاشانی و آیت الله مدرس از ساداتی بودند که امام راحل(ره) به آن ها عشق می ورزید.

امام کوثر جوشان برای عالم

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با تاکید بر اینکه امام راحل(ره) کوثر جوشانی برای عالم است، ابراز داشت: اگر فریاد و مبارزات امام راحل(ره) نبود، شاهد اتفاقات تلخی و نامناسبی می بودیم.

وی با بیان اینکه هر مرتبه به قم سفر می کنم، طنین رسای سخنرانی های حضرت امام راحل(ره) در مسجد اعظم و یخچال قاضی را می شنوم، تصریح کرد: روحیه ظلم ستیزی از ابتدا در وجود امام راحل(ره) بود و پدر ایشان نیز در منطقه خود به مبارزه علیه خوانین پرداخت و به شهادت رسید و یکی از مهم ترین ویژگی های بیت معظم امام خمینی این است که شجاعت توام با هوشمندی و آگاهی بسیار بالایی دارند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbg8b5.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما