چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب : 38920
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

تقاطع سه سطحه شهيدان محمود نژاد - بلوار جمهوري ظرف يك سال به بهره‌برداري مي‌رسد

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهردار قم با بيان اين كه پروژه هاي جديد قطعا در زمان بندي اعلام شده افتتاح مي شوند، گفت: تقاطع سه سطحه شهيدان محمود نژاد- بلوار جمهوري ظرف يك سال به بهره‌برداري مي‌رسد.
تقاطع سه سطحه شهيدان محمود نژاد - بلوار جمهوري ظرف يك سال به بهره‌برداري مي‌رسد
به گزارش قم نیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به راه‌اندازي پروژه تقاطع شهيدان محمود نژاد - بلوار جمهوري اظهار داشت: اين پروژه سه سطحه مي‌باشد كه از محور جمهوري غير هم‌سطح و به صورت پل و از محور بلوار شهيدان محمود نژاد به صورت زيرگذر احداث مي‌شود و هم‌سطح با بلوار جمهوري نيز يك ميدان با دسترسي اطراف تقاطع تعيين‌شده است.

وي به زمان‌بندي اتمام پروژه اشاره داشت و افزود: طبق قراردادي كه با پيمانكار انجام‌شده گرفته اين پروژه در مدت يك سال از زمان آغاز به بهره‌برداري و در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: پروژه‌هاي عمراني شهرداري قم انتهاي هر سال آماده و تقديم شوراي اسلامي شهر مي‌شود و با تصويب و ابلاغ پروژه و بودجه توسط شوراها كار عمراني آن‌ها آغاز مي‌شود.

وي طراحي و رفع معارضين ملكي و تأسيساتي را جزء فازهاي اول پروژه دانست و ابراز داشت: از چند ماه قبل از سال ۹۵ كار طراحي و شناخت تأسيسات انجام پذيرفت و با اخذ مصوب بودجه‌اي از شوراي اسلامي شهر طبق برنامه‌ريزي‌ها ابتداي سال پروژه كليد خورد.

قاري قرآن بيان داشت: معمولاً در آغاز پروژه‌ها رسم بر آن است كه در نيمه اول سال اقدامات طراحي و رفع معارضين صورت مي‌گيرد و در نيمه دوم سال فعاليت عمراني پروژه‌ها آغاز مي‌شود كه اين ايرادي اساسي است چراكه نيمه دوم سال با توجه به سردي هوا و كوتاهي روز زمان كمتري براي اجرا وجود دارد كه در اين پروژه اقدامات پيش از اجرا قبل از سال انجام‌شده و بعدازآن با يك برنامه‌ريزي خوب كه بتوانيم از زمان بيشتر و آب هواي بهتري باشد استفاده كنيم.

وي به انتقاداتي كه درباره زمان آغاز پروژه و همزماني آن با نيمه شعبان مي‌شود واكنش نشان داد و گفت: اكنون مصادف با ماه شعبان است و بعدازآن ماه مبارك رمضان ، شب‌هاي قدر، ماه محرم و مناسبت‌هاي مختلف قرار دارد و با توجه به موقعيت قم اين مناسبت‌ها دوچندان مي‌شود ولي اگر بخواهيم منتظر آن‌ها شويم اصلاً نبايد پروژه‌اي را آغاز كنيم.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم خاطرنشان كرد: بايد زمان‌بندي پروژه‌ها بر اساس تقويم ماه‌هاي شمسي و فصل‌ها تنظيم شود كه در اين پروژه زمان آغاز آن زمان بسيار خوب و با تقويم مناسب انجام‌گرفته است.

وي تنظيم قرارداد پروژه‌ها را جزء مشكلات پروژه‌هاي شهري برشمرد و اظهار داشت: اكثر پروژه‌هاي شهري متأسفانه دچار مشكل قرارداد هستند ولي تمامي مشكلات آن‌ها منوط به پيمانكار نيست و نوع قرارداد، زمان‌بندي، تأمين زيرساخت‌ها و مشكلات مالي همه و همه دست به دست هم مي‌دهند كه باعث طولاني شدن زمان اجراي پروژه‌ها در قم شده است ولي در مجموع سود پيمانكار در انجام سريع‌تر پروژه‌هاست و آن‌ها نيز علاقه‌اي به طولاني شدن پروژه‌ها ندارند.

قاري قرآن ادامه داد: براي پروژه تقاطع عمار ياسر شرايط معارضين متعدد، تأسيسات و مديريت شهري در كنار نوع قرارداد باعث طولاني شدن اين پروژه شد و باعث آن شد كه نتوان طبق جدول زمان‌بندي كنترل و پيشرفت كند.

وي بابيان اينكه موقعيت مكاني تقاطع شهيدان محمود نژاد تأثيري در زمان‌بندي آن ندارد، ابراز داشت: خوشبختانه اين پروژه مسائل معارضين ملكي ندارد و قبل از كلنگ زني همه تمهيدات معارضين و تأسيساتي آن ديده‌شده است ولي اين موضوع باعث نمي‌شود با كوتاه شدن زمان كيفيت و هزينه آن كاهش يابد.

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم ابراز داشت: اين پروژه معارضين تأسيساتي دارد ولي با پيش‌بيني‌هايي كه شده و مكاتباتي كه با ادارات مختلف صورت گرفته همه به‌نوعي پاي كار هستند و هم‌اكنون شركت آب و فاضلاب شهري درگير پروژه است و اين معارضين همزمان با اجراي پروژه قطعاً جلو خواهد رفت.

وي تصريح كرد: تقاطع سه سطحه شهيدان محمودنژاد با هدف بهبود وضعيت ترافيك و تردد وسايل نقليه در بلوار جمهوري اسلامي با اعتباري بالغ بر ۵۰۰ ميليارد ريال از منابع داخلي شهرداري قم اجرايي مي‌شود. طول عرصه سازه پل ۴۰۰ متر شامل ۲۸۰ متر عرصه اصلي و دو رمپ به طول ۶۰ متر است و زيرگذر اين تقاطع از بلوار شهيدان محمود نژاد به طول ۷۰۰ متر اجرا مي‌شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbg9bf.rhbw5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما