چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 39460
منبع : سلامت آنلاین

آستان قدس و مسجد جمکران برای بیمارستان سازی به میدان آمدند

قم نيوز : قم نیوز: معاون اجتماعی وزیر بهداشت از همکاری تولیت آستان قدس رضوی و مسجد مقدس جمکران خبر داد و عنوان کرد: یک بیمارستان مادر و کودک در جوار مسجد مقدس جمکران ساخته خواهد شد و با آستان قدس رضوی نیز برای همکاری، تفاهم هایی صورت گرفته است.
آستان قدس و مسجد جمکران برای بیمارستان سازی به میدان آمدند
به گزارش قم نیوز، دکتر محمدهادی ایازی  با اشاره به تاسیس معاونت اجتماعی و اداره کل خیریه و خیرین سلامت در ذیل این معاونت افزود: با این اقدامات تلاش کرده ایم تا زمینه همکاری خیرین را در تاسیس درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها و اداره آنها توسط خود نیکوکاران فراهم کنیم که این همکاری در قالب اعطای زمین در شهرستان‌ها برای خانه های بهداشت و مراکز سلامت، تجهیز و اداره آنها صورت می پذیرد.

وی با اشاره به وجود مجمع خیرین سلامت به عنوان یک سازمان مردم نهاد باسابقه در ساختار سلامت تصریح کرد: در مورد برخی از خیریه های خاص، با کمک هیات دولت، معافیت های مالیاتی در نظر گرفتیم.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت با بیان اینکه در سال ۹۴، مبلغ هزار میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های نظام سلامت از سوی خیرین جمع آوری شد، خاطرنشان ساخت: افراد بسیاری هستند که به نام پدر، مادر و فرزندشان می خواهند کار خیر انجام دهند و حتی در میان ایرانیان خارج از کشور اشتیاق وجود دارد و وزارت بهداشت نیز اقداماتی در زمینه جذب فعالیت های خیرخواهانه آنها انجام داده است.

ایازی با اشاره به فعالیت های مشترک وزارت بهداشت و اماکن مقدسه داخل کشور توضیح داد: شنبه هفته جاری به همراه وزیر بهداشت با آقای حجت الاسلام رئیسی ملاقاتی داشتیم و قرار شد از ظرفیت آستان قدس رضوی در زمینه سلامت استفاده شود،زیرا همواره ۷۵۰ هزار نفر زائر در مشهد حضور دارند که برای آنها نیاز به یک بیمارستان هزار تختخوابی داریم. علاوه بر این برای شهروندان شهر مشهد نیز دچار کمبود تخت هستیم.

وی ادامه داد: چندی پیش نیز خدمت جناب آقای حجه الاسلام محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران رسیدیم که در همین زمینه چهار هکتار زمین برای تاسیس بیمارستان مادر و کودک در جوار این مسجد اختصاص یافت.

این مقام وزارت بهداشت با تاکید بر همکاری این وزارتخانه با سازمان اوقاف عنوان کرد: باید کمک های درمانی از سوی مردم  و موقوفاتی که موقوفه درمانی محسوب می شوند را به سمت حوزه درمان ببریم که در همین زمینه نشست خوبی با سازمان اوقاف برگزار کردیم.

ایازی با اشاره به نزدیک شدن فصل تابستان و فراغت از تحصیل دانشجویان از فعالیت های داوطلبانه دانشجویان خبر داده و افزود: با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، فعالیت هایی را سامان داده ایم که انشالله در تابستان صورت خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: سال گذشته دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی در قالب طرح دستان بهشتی، دو طرح داوطلبانه را اجرا کردند که در اولی، ۳۵۰ دانشجوی پزشکی، در عرض دو روز، ۱۲ هزار نفر از مردم پاکدشت را غربالگری کردند و در طرح دوم نیز ۸۰۰ دانشجوی پزشکی، کار تست قند خون مردم تهران را در ایستگاه های مترو انجام دادند.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbgabf.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما