سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۷
کد مطلب : 21090

45 تن مواد غذایی فاسد معدوم شد

قم نيوز : قم نیوز: ماموران مرکز بهداشت در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی نسبت به معدوم کردن 45 تن مواد غذایی فاسد اقدام کردند.
45 تن مواد غذایی فاسد معدوم شد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، طرح بسیج سلامت نوروزی کارشناسان بهداشت محیط از ابتدای اسفند ماه با برنامه‌ریزی و تشدید نظارت‌های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی و اقامتی آغاز شده و با مشارکت ۳۰ نفر از کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در قالب هشت تیم ستاد و شهرستان آغاز شد و با آغاز فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی استان از ۲۶ اسفند ماه ۹۲ تشدید یافت.

فعالیت بازرسان بهداشت محیط از ۲۶ اسفند ماه تا صبح ۵ فروردین ۹۳ در قالب ۱۵۰۱ بازدید صورت پذیرفته است که در طی این بازدیدها ۴۵۹۴ کیلو مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و معدوم شد، ۵ مرکز غیربهداشتی تعطیل، ۹۱ مورد متخلف به مراجع قضایی معرفی شده، ۱۴ مورد برخورد با دستفروشان متخلف انجام گرفته و ۱۵ مورد رسیدگی به شکایات مردمی صورت پذیرفته است.

در این مدت ۶۳ مورد مواد غذایی مشکوک و ۸۵ مورد آب نمونه‌ برداری و برای بررسی و آزمایشات لازم ارسال و ۱۰۰ مورد کلرسنجی آب انجام شد.

همچنین برای خدمت‌رسانی بیشتر به همشهریان گرامی و زائرین کریمه اهل بیت(س) هفت مرکز بهداشتی درمانی روستایی(کهک، جعفریه، قاهان، دستجرد، قلعه چم، قنوات، قمرود)، مرکز غربالگری هایپوتیروئیدی در مسجد جامع، مرکز سل (مرکز امام موسی بن جعفر(ع)) و مرکز نجاتی در روزهای تعطیل در ساعات صبح فعال بوده و از ۱۶۷۴ نفر مراجعه کننده، ۱۳ مورد برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام شدند.

همچنین مرکز هاری مستقر در مرکز بهداشت به صورت ۲۴ ساعته فعال بود که از کل مراجعین به مراکز، ۹۳ مورد حیوان گزیدگی برای واکسیناسیون هاری، پنج مورد پیگیری هاری در شهر و روستا و ۲۳۱ واکسیناسیون بدو تولد نوزادان، ۱۰۶ مورد نمونه‌گیری هایپوتیرئیدی نوزادان، ۱۰ مورد پیگیری نمونه مشکوک آزمایشگاهی توسط کارشناسان بیماری‌ها انجام شده است.

همچنین در راستای پایش بیمارستان‌ها در خصوص مبارزه با بیماری‌ها، ۲۴ مورد بازدید از بیمارستان‌های سطح شهر انجام شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbggb5.rhb89piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما