يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : 30540
حجت الاسلام قرائتی:

حضور مفسران قرآن در دانشگاه‌ها تقویت شود

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام قرائتی با اشاره به نیاز جوانان به تفسیر قرآن کریم گفت: جوانان جامعه علاقه‌مند به مباحث دینی هستند که در این زمینه اساتید تفسیر قرآن کریم باید به دانشگاه‌ها بروند و آیات الهی را براساس نیازهای جامعه تفسیر کنند.
حضور مفسران قرآن در دانشگاه‌ها تقویت شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محسن قرائتی شامگاه شنبه در دومین اجلاس اساتید مراکز تخصصی حوزه‌های علمیه که در مدرسه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به لزوم نشر قرآن در جامعه اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی جامعه به قرآن نیازدارد و باید در دانشگاه‌ها و مدارس درس تفسیر قرآن برگزار شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با بیان این که قرآن و اهل بیت (ع) باید در یک راستا باشدافزود: ۶ هزار هیئت عزاداری در تهران وجود دارد که اقدام خوبی است اما باید در کنار آن به تفسیر آیات قرآن توجه شود و جلسات تفسیر قرآن افزایش پیدا کند چون در دین اسلام قرآن و اهل بیت (ع) در کنار یکدیگر مهم هستند.

قرائتی با بیان این که طلاب در زمینه نشر قرآن اهتمام داشته باشند بیان کرد: طلابی که در تفسیر قرآن کریم متخصص هستند وظیفه دارند تا نسل جوان را با آیات الهی و معانی آن آشنا کنند چون قرآن بهترین راهکار را برای سعادت مندی انسان‌ها ارائه داده است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ زکات در جامعه عنوان کرد: امسال ۴۵۰ میلیارد تومان زکات جمع آوری شد، مردم به ما می گویند که درباره فرهنگ زکات و اهمیت آن فعالیت خوبی صورت نگرفته که طلاب باید در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند و جامعه را با این فریضه الهی آشنا کنند.

وی با بیان این که طلاب روش‌های دعوت به نماز را از اساتید تخصصی نماز فرابگیرند تصریح کرد: یکی از وظایف مهم و اصلی طلاب ترویج امر نماز است، طلاب باید مردم و به ویژه نسل جوان را به برپا داشتن نماز ترغیب کنند و شیوه دعوت به نمازتوسط طلاب در جامعه تخصصی شود.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: جامعه امروز ما نیازمند فرهنگ قرآن است که در این زمینه طلاب و اساتید قرآن می‌توانند آیات الهی را متناسب با نیاز جامعه تفسیر کنند و مردم و نسل جوان را به سوی قرآن جلب کنند.

قرائتی با بیان این که جامعه نیازمند موعظه و ارائه راهکارهای دینی است عنوان کرد: سهم قرآن و نهج البلاغه در سخنرانی‌ها محدود است که باید اضافه شود، بسیاری از منبرها تحلیل سیاسی و شعر و خواب است که جامعه کنونی به تبیین و تفسیر آیات الهی نیازدارد.

استاد حوزه با اشاره به نیاز جوانان به تفسیر قرآن کریم تصریح کرد: جوانان جامعه علاقه‌مند به مباحث دینی هستند که در این زمینه اساتید تفسیر قرآن کریم باید به دانشگاه‌ها بروند و آیات الهی را براساس نیازهای جامعه تفسیر کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbgsbf.rhbgapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما