جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 51510
منبع : خبرگزاری فارس
معاون فرهنگي اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم خبر داد

استقرار 50 روحاني در حاشيه شهر و روستاهاي اطراف قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگي اداره‌كل تبليغات اسلامي استان قم گفت: بين 50 تا 60 نفر روحاني تا پايان سال در حاشيه شهر و روستاهاي اطراف قم مستقر مي‌شوند تا به فعالیت تبلیغی اهتمام داشته باشند.
استقرار 50 روحاني در حاشيه شهر و روستاهاي اطراف قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده در قم، با بیان اینکه نزدیک به 40 خانه عالم در استان قم وجود دارد اظهار کرد: مردم در احداث برخی از این خانه‌های عالم مشارکت داشته‌اند و اکنون 38 نفر روحانی مستقر در این خانه‌های عالم فعال هستند.

وی استقرار روحانی در حواشی شهر را یکی از برنامه‌های امسال ذکر کرد و افزود: حواشی شهر یکی از لغزشگاه‌ها است که بنا شده تعدادی از روحانیون در حواشی شهر استقرار پیدا کنند تا در مساجد حاشیه شهر برنامه‌های متعدد مذهبی برگزار شود تا این اماکن به عنوان تهدید به فرصت تبدیل شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد:‌ به نظر می‌رسد بین 50 تا 60 نفر روحانی تا پایان سال در حاشیه شهر و روستاهای اطراف مستقر می‌شوند تا پاسخگوی سوالات دینی بوده و به فعالیت های مذهبی و تبلیغی اهتمام داشته باشند.

وی با بیان اینکه تقاضای استقرار عالم برای در بسیاری از روستاها وجود دارد گفت: دستورالعملی از مرکز ابلاغ شده مبنی بر اینکه روستاهای 200 خانوار و بیشتر زیر پوشش خانه عالم قرار گیرند ولی اکنون روستاهای محرومی وجود دارد که 120 تا 150 خانوار دارند و نیاز ضروری نیز در زمینه استقرار عالم در آنها احساس می‌شود ولی امکان استقرار عالم وجود ندارد.

نجاریان‌زاده با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت عنوان کرد: روحانیون مستقر در روستاها به ارائه برنامه‌های دهه کرامت می‌پردازند و برنامه‌هایی در مساجد دارای عنوان امام رضا(ع) و حضرت معصومه(ع) برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مسؤولان هیأت‌های مذهبی خواهران در برنامه گلریزان حرم حضرت معصومه(س) شرکت می‌کنند. همچنین در طرح اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده بود که در دهه کرامت درباره حضرت معصومه(س) جلسات پرسش و پاسخ برگزار شود.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbgsbs.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما