پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 29830
۲۸ فروردین امسال

ششمین جشنواره فرهنگی و ادبی مشاعره در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم از برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی و ادبی مشاعره ۲۸ فروردین امسال در قم خبر داد.
ششمین جشنواره فرهنگی و ادبی مشاعره در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمدرضا ابراهیم‌زاده امروز با اشاره به ششمین جشنواره فرهنگی و ادبی مشاعره اظهار کرد: اکنون مرحله نهایی جشنواره برگزار می‌شود به طوری که به این مرحله از مسابقات ۱۳۰ نفر راه پیدا کردند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان پنجم و ششم دوره ابتدایی، هفتم و هشتم متوسطه اول و اول، دوم و سوم متوسطه دوم در این جشنواره شرکت کردند که نفرات برتر آنها به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم عنوان کرد:‌ این جشنواره شامل چند بخش است، شرکت کنندگان در بخشی باید اشعاری در وصف امام زمان(عج) را از حفظ بخوانند و بخش دوم مرحله غزل‌خوانی از یکی از شاعران مهم مانند حافظ، سعدی و... بوده که شرکت‌کنندگان باید غزلی را از حفظ بخوانند.

وی یادآور شد:‌ بخش سوم مسابقه شتاب است که شرکت کنندگان در گروه‌های چهار تا پنج نفری به صورت الفبایی باید شعرها را بخوانند و بخش پایانی جشنواره موضوعی است که واژه‌ای به شرکت‌کنندگان داده می‌شود و آنها باید بیتی بخوانند که واژه در آن بیت باشد و در نهایت تعدادی به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اهداف جشنواره فرهنگی هنری مشاعره گفت: مانوس شدن دانش‌آموزان با شعر و ادبیات فارسی و تلطیف عواطف و احساسات آنها از جمله اهداف این جشنواره است، از بین کسانی که مشاعره می‌کنند و کسانی که به شعر و ادبیات علاقه‌مند هستند، شاعرانی تربیت می‌شوند که در آینده می‌توانند به موفقیت‌های قابل توجهی در این زمینه دست یابند.

وی به برنامه‌های دیگر انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و افزود: جلسات ماهانه در زمینه موضوعات مختلف ادبی،‌ بزرگداشت شاعران و نویسندگان مانند عطار نیشابوری،‌ سعدی، فردوسی و مولانا برگزار می‌شود.

دبیر انجمن علمی آموزشی معلمان زبان و ادبیات فارسی استان قم خاطرنشان کرد: مسابقات علمی فرهنگی برای دبیران برگزار می‌شود و آموزش فنون و مهارت‌های داستان‌نویسی و بررسی عناصر داستان از فعالیت‌های دیگر انجمن است.

ششمین جشنواره فرهنگی و ادبی مشاعره ۲۸ فروردین امسال ساعت ۱۴ تا ۱۹ در محل کانون بازنشستگان فلکه جهاد پس از درمانگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbgwb5.rhb9fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما