يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 25870

سینما وتوس میزبان «امروز» شد

قم نيوز : قم نیوز: فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی که اکران آن به تازگی در سراسر کشور آغاز شده است،اکنون برای جلب نظر مخاطبان قمی در سینما وتوس قم در حال اکران است.
سینما وتوس میزبان «امروز» شد
به گزارش قم نیوز، فیلم سینمایی «امروز» به کارگردانی رضا میر کریمی که به‌تازگی اکران آن در سینماهای کشور آغاز شده با جلب نظر مخاطبان، فروش آن از مرز ۱۸۰ میلیون تومان گذشته و بسیاری از مخاطبان خود را تا ساعت‌های پایانی شب برای تماشا به سینما کشانده است.

این فیلم روایت یونس راننده تاکسیِ کهنه‌کاری است که در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات گوناگونی در انتظار اوست.

سید رضا میر کریمی و معاونت برون‌مرزی سیمای جمهوری اسلامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «امروز» بوده و شرکت نور تابان پخش این فیلم را بر عهده دارد.

از عوامل این فیلم می‌توان به شادمهر راستین و سید رضا میر کریمی فیلم‌نامه‌نویس، هومن بهمنش به عنوان مدیر فیلم‌برداری، سعید بجنوردی به عنوان صدابردار، محمود دهقانی به عنوان چهره‌پرداز، مرجان گلزار به عنوان طراح صحنه و لباس و... اشاره کرد.

در فیلم سینمایی «امروز» پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی، اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیر کربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کرکوندی، امین می‌ری، شهلا ندری، شیرین فرخنده نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی، امیر یوسفی و مهناز میرزایی به زیبایی نقش آفرینی می‌کنند.

فیلم سینمایی «امروز» نقد و نظرهایی نیز به همراه داشته است که نرگس آبیار در این رابطه می‌گوید: فیلم‌هایی مثل «به همین سادگی» و فیلم «امروز» فیلم‌هایی هستند که به فضا و اتمسفر خیلی متکی هستند و در این فیلم‌ها خیلی نباید دنبال اتفاق بود.

مهرزاد دانش نیز ظاهر فیلم سینمایی امروز را هنرمندانه می‌داند و می‌گوید: این فیلم قرار است با ریتمی کند و مکث‌هایی طولانی و سکوت‌هایی مبهم، فضایی متفاوت را عرضه کند، اما در واقع همین‌ها نمودهایی هستند برای نقاط بارز ضعف اثر که مهم‌ترینشان، شخصیت‌پردازی آدم اصلی داستان است. سکوت او که ظاهراً قرار است از جنس خاموشی‌های عارفانه باشد، در عمل نشان از فقدان انگیزه سازی در فیلم‌نامه برای او دارد.

علی‌رضا حسن خانی نیز با انتقاد از این فیلم می‌گوید: فیلم بی‌هیچ اتفاقی فقط می‌گذرد. اصلاً مشخص نیست که بیننده باید با کدام استدلال منطقی رفتار دور از واقعیت و خلاف منطق شخصیت‌ها به‌خصوص رانندهٔ تاکسی را درک کند. تعمد و اصراری که فیلم‌نامه‌نویسان در نپرسیدن پرسش‌های منطقی و پاسخ ندادن و مطرح نکردن بدیهیات عینی به خرج می‌دهند بیش از آن‌که به پیشبرد داستان کمک کند موجب کلافگی مخاطب می‌شود. هیچ معلوم نیست که چرا باید سکوت و رفتار عجیب راننده را درک کنیم و حرف‌ها و نیش و کنایه‌های کارکنان بیمارستان را به جان بخریم.

فیلم سینمایی «امروز» باوجود نقد و نظرهای فراوان در چند روزی که در سراسر کشور اکران شده است بیش از ۱۸۰ میلیون تومان فروش داشته و اکنون برای ارزیابی ذائقه قمی‌ها در سینما وتوس در حال اکران است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbgwb5.rhbszpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما