يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 47830
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
زنان جماعت اسلامی هند برگزار کرد:

کمپین آگاهی حقوق شخصی اسلامی در سرتاسر هند

قم نيوز : قم نیوز: شاخه زنان «جماعت اسلامی هند» یک گروه فرهنگی اجتماعی در کشور هندوستان، کمپینی برای آگاه‌سازی زنان و مردان مسلمان هندی درباره مسائل اختلاف برانگیز قوانین حقوقی اسلامی در این کشور راه اندازی کرده است.
زنان جماعت اسلامی هند برگزار کرد: کمپین آگاهی حقوق شخصی اسلامی در سرتاسر هند
زنان جماعت اسلامی هند برگزار کرد: کمپین آگاهی حقوق شخصی اسلامی در سرتاسر هند
به گزارش قم نیوز، شاخه زنان «جماعت اسلامی هند» یک گروه فرهنگی اجتماعی در کشور هندوستان، کمپینی برای آگاه‌سازی زنان و مردان مسلمان هندی درباره مسائل اختلاف برانگیز قوانین حقوقی اسلامی در این کشور راه اندازی کرده است. هدف این کمپین مردمی که از 23 آوریل تا 7 می 2017 ادامه داشت، ارائه تفاسیر درست قوانین اسلامی بر اساس قرآن به مسلمانان هندوستان اعلام شده بود.

به گفته جماعت اسلامی هند کمپین «آگاهی حقوق شخصی اسلامی»، فعالان ارشد را به 23 استان مختلف هند فرستاد. این کمپین حدود 10 هزار نشست آگاهی‌رسانی و 500 جلسه عمومی در مناطق فقیرنشین هندوستان انجام داده است. به علاوه حدود 2 میلیون کتاب رایگان به 1.5 میلیون مسلمان در 20 هزار روستا توزیع کرده‌اند.

عطیه صدیقی سرپرست شاخه زنان جماعت اسلامی هند گفت: در سفرهایمان در استان‌های مختلف، فعالان ما تاکید کردند سوءتعبیر محض و عدم اطلاعات صحیح در قوانین شخصی اسلامی هم درمیان زنان و هم مردان وجود دارد. سوءاستفاده‌هایی نیز هست اما عده‌ای آن را بیشتر از آنچه هست نشان می‌دهند.

شایسته رفعت رئیس جماعت اسلامی هند در دهلی و هاریانا گفت: این کمپین در واکنش به جنجال‌های کنونی برگزار نشده است. ما این کمپین را در راستای بخشی از یک برنامه چهارساله برگزار کردیم. و این نخستین باری نیست که چنین کمپینی ایجاد شده است.

وی افزود: هر چند کمپین امسال نسبت به سال‌های گذشته در مقیاس بسیار بزرگتری برگزار شده زیرا می‌خواستیم به تعداد بیشتری از مردم آگاهی‌رسانی کنیم.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbgwba.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما