يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : 12685
جهان بینی:

شنا قم در مسابقات قهرمانی کشور حضور فعال تری داشته باشد

قم نيوز : قم نیوز:مدیر کل ورزش و جوانان استان قم گفت: با توجه به امکانات خوبی که فراهم شده، شنا قم می تواند در مسابقات قهرمانی کشور حضور فعال تری داشته باشد.
شنا قم در مسابقات قهرمانی کشور حضور فعال تری داشته باشد
به گزارش قم نیوز، عباس جهان بینی با تشریح اقدامات صورت گرفته برای توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی سفارش شده در دین مبین اسلام، تصریح کرد: شنا در کنار ژیمناستیک و دو و میدانی جزو رشته های مدال آور محسوب می شوند و طبیعی است که برای موفقیت در مسابقات نظیر المپیادها، بازی های آسیایی و المپیک ها باید به آنها نگاه ویژه ای داشته باشیم.

امروزه دیگر شنا تنها یک رشته ورزشی مفرح و شادی آور نیست

وی ادامه داد: امروزه دیگر شنا تنها یک رشته ورزشی مفرح و شادی آور نیست بلکه یک رشته ورزشی پر مدال در میادینی است که به آنها اشاره شد، بیشتر کشورهای مطرح دنیا نظیر چین و امریکا در المپیک وقت و هزینه های خود برای کسب مدال را بر روی این دو رشته متمرکز می کنند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم بیان داشت: در قم از سوی این اداره کل تا آنجا که امکان داشته برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز شنا تلاش شده است، ضمن اینکه بخش خصوصی نیز در قم قدم های خوبی برای ایجاد امکانات این رشته ورزشی برداشته و استخرهای خوبی در سطح استان توسط دولت و بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده اند.

طرح سباح فرصت خوبي براي توسعه شنا از رده‌هاي پايه است

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش نیز به عنوان یک ارگان مهم با توجه به مصوباتی که در خصوص تربیت بدنی و تندرستی داشته اقدام به ایجاد امکانات خوبی برای رشته ورزشی شنا کرده و هم اکنون طرح سباح را در بین دانش آموزان اجرا می کند.

جهان بینی عنوان داشت: تعداد استخرهای استان در چند سال اخیر بسیار رشد داشته و ما امروز شاهد هستیم که بانوان قمی نیز در بوستان نرگس قم از استخر اختصاصی برخوردارند، ضمن اینکه چند طرح دیگر نیز به زودی در قم به بهره برداری می رسد که برای شنا مفید و موثر خواهد بود.

وی یاد آور شد: در حال حاضر در منطقه نیروگاه و در مجموعه ورزشی جواد الائمه این منطقه در حال ساخت استخر برای مردم و هم استانی های این منطقه هستیم که امیدوارم با پیگیری های مستمری که داریم در سریع ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

در توسعه زیرساخت ها حرکت خوبی در شنا قم آغاز شده است

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم افزود: در همایش بزرگ سرمایه گذاران در قم که در نیمه دوم اسفند ماه برگزار شد، ۵۰ طرح ورزشی را ارائه کرده بودیم که در آن هشت استخر نیز برای سرمایه گذاری بخش خصوصی پیشنهاده دادیم.

وی با اشاره به شرایط کنونی رشته شنا در قم، تصریح کرد: در توسعه زیرساخت ها حرکت خوبی در شنا قم آغاز شده، ضمن اینکه برگزاری پیکارهای لیگ و قهرمانی استان و همچنین اعزام به رقابت های لیگ و قهرمانی کشور می تواند شنا را به موقعیت بهتری برساند.

جهان بینی تصریح کرد: تلاش برای افزایش دانش نیروی انسانی مرتبط با شنا اعم از داور و مربی، تعامل جدی با آموزش و پرورش، استفاده کامل از طرح آموزشی سباح و تعامل با فدراسیون می تواند توسعه شنا قم را به دنبال داشته باشد، ضمن اینکه این اداره کل نیز در حد توان خود به حمایت از شنا ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcbs0b8.rhb5wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما