دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 42655
منبع : خبرگزاری فارس
استاندار قم:

رشد قارچ‌گونه فست‌فودها در قم نگران کننده است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم به فعالیت مراکز عرضه فست فود در استان قم اشاره کرد و گفت: رشد قارچ‌گونه فست‌فودها در قم نگران کننده است چرا که عرضه این نوع مواد غذایی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.
رشد قارچ‌گونه فست‌فودها در قم نگران کننده است
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا که از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در راستای حفظ امنیت غذایی مردم اظهار کرد: آمارهای موجود در خصوص وضعیت چاقی و پرخوری نگران کننده است و باید در این خصوص نسبت به فرهنگ سازی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به آمار حدود 80 درصدی بیماری‌ها که مرتبط با مسائل گوارشی و غذا است، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به این مسائل توجه لازم را نداشته و از فرهنگ سازی غافل شویم، با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهیم شد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه افراد باید خود نسبت به حفظ سلامتی اهتمام داشته و از پرخوری پرهیز کنند، اضافه کرد: پرهیز از استفاده غذاهای ناسالم از دیگر مسائلی است که باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی به وضعیت فعالیت مراکز عرضه فست فود در استان قم اشاره کرد و یادآور شد: رشد قارچ‌گونه فست‌فودها در قم نگران کننده است چرا که عرضه این نوع مواد غذایی سلامت مردم را به خطر می‌اندازد.

صادقی با تاکید بر افزایش نظارت‌ها در خصوص فعالیت این مراکز خاطرنشان کرد: باید در بین مردم نیز فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا مردم کمتر از این مواد غذایی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش‌ها در این حوزه به صورت منطقه‌ای دنبال شود گفت: فرهنگ سازی در خصوص مصرف مواد غذایی باید به صورت فراگیر دنبال شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs0ba.rhb5spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما