چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : 14205
با حضور نمایندگان قم در 3 رده سنی:

رقابت‌های ورزش زورخانه‌ای کشور برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: نمایندگان ورزش زورخانه‌ای استان قم در سه رده سنی با حریفان خود در پیکارهای قهرمانی کشور به رقابت می‌پردازند.
رقابت‌های ورزش زورخانه‌ای کشور برگزار می‌شود
 به گزارش قم نیوز، در طول سال کمتر دیده می‌شود که ورزشکاران رده‌های سنی مختلف در هیئت کشتی پهلوانی و ورزش باستانی استان قم در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند اما به نظر می‌رسد رقابت‌های 12 گانه زورخانه‌ای رده‌های سنی پایه کشور فرصت مناسبی برای بروز استعدادها و توانمندی‌های آینده‌داران این رشته ورزشی باشد.
 
در واقع یکی از هیئت‌های کم کار و کم اثر در عرصه رقابت‌های قهرمانی کشور و میادین مختلف کشتی پهلوانی و ورزش باستانی هیئت استان قم است که تنها به فعالیت‌های همگانی در سطح استان قم می‌پردازد و در کشور فروغ بسیار کمی دارد.
 
به هر حال فصل تابستان فرصت بسیار مناسبی است که در طرح اوقات فراغت این فصل و در قالب برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه ورزش، رشته کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نیز بار دیگر با جذب نوجوانان و جوانان مستعد رونقی دوباره پیدا کند.
 
از سوی دیگر فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی نیز مسابقاتی در قالب پیکارهای قهرمانی کشور در رده‌های سنی مختلف به ویژه رده‌های سنی پایه در فصل تابستان در نظر گرفته است که به نظر می‌رسد می‌تواند فرصت عرض اندام باستانی کاران قم باشد.
 
بر اساس تصمیم فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی کشورمان، هیئت فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی استان یزد میزبانی رقابت‌های 12گانه زورخانه‌ای کشور در سه رده سنی خردسالان، نونهالان و نوجوانان را بر عهده گرفته است.
 
مسابقات 12گانه زورخانه‌ای خردسالان، نونهالان و نوجوانان در روزهای 12تا 14تیرماه در حالی به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود که در این رقابت‌ها ورزشکارانی از سراسر کشور حضور دارند و برای کسب عناوین برتر مسابقه می‌دهند.
 
بر اساس اعلام فدراسیون فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی از هر استان در هر رده سنی یک نفر و یک مرشد به عنوان سرپرست، جمعاً به تعداد چهار نفر در رده سنی خردسالان می‌توانند در این دوره از رقابت‌ها حضور یابند.
 
این در شرایطی است که متولدین اول فروردین ماه سال 1382 تا بیست و نهم اسفند ماه سال 1386 به عنوان رده سنی خردسالان، متولدین اول فروردین 1378 تا 29 اسفند 1381 به عنوان رده سنی نونهالان و متولدین اول فروردین 1375 تا 29  اسفند 1377 به عنوان ورزشکاران رده سنی نوجوانان می‌توانند در این دوره از رقابت‌های قهرمانی کشور ورزش باستانی حضور داشته باشند، ضمن اینکه در این رویداد از ورزش باستانی کشور ورزشکاران در رشته‌های هنرهای فردی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.


انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbs5b8.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما