سه شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 41205
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله مکارم شیرازی:

شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی ایجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: فضای اختصاص یافته به تلگرام را به شبکه ملی اختصاص دهید و فضاهایی را در داخل ایجاد و همان امکاناتی که در تلگرام به مردم داده می‌شود را ارائه نمایید.
شبکه ملی اطلاعات در فضای مجازی ایجاد شود
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر سه‌شنبه در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: باید دولت نسبت به راه افتادن مراکز تولیدی، سامان بخشیدن یارانه‌ها و کنترل قاچاق توجه جدی داشته باشد.

وی گفت: باید آن قدرتی که مافوق قدرت قوای سه گانه است و بر خلاف ممانعت آنها اما قاچاق انجام می‌گیرد شناسایی شود.

استاد سطوح عالی حوزه در ادامه افزود: بیکاری عامل بسیاری از معضلات است و لذا باید حل شود و کارهایی که در این بخش و بخش اقتصادی صورت گرفته همانند بخش پزشکی مردم آن را لمس کنند.

وی تصریح کرد: گروهی زبده برای بررسی فضای مجازی تشکیل داده‌ایم که می‌گویند با همه فیلترها اما هر کانال و سایتی را می‌توان باز کرد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: یکی از مسائلی که روی آن تأکید می‌شود مسئله دسترسی به اطلاعات است و نباید به گونه‌ای باشد که زمانی فرد وارد فضای تلگرام می‌شود برده آن باشد.

هجمه دشمن در فضای مجازی

وی ادامه داد: دشمنان می‌توانند از طریق فضای مجازی هجمه‌هایی را علیه کشور و نظام انجام دهند و حتی در فتنه ۸۸ که آنقدر هم مجهز نبودند عده‌ای را بسیج کردند و لذا می‌توانند از این طریق در انتخابات و دیگر مسائل کشور ما دخالت کنند.

این مفسر قرآن کریم تصریح کرد: در این فضاها حتی جعل پیام هم صورت می‌گیرد به عنوان  مثال در حادثه منا بسیاری از فیلم‌های حادثه را حذف کردند.

وی به استفاده ۵ تا ۹ ساعتی مردم از تلگرام اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد دانش آموزان امسال با معدل ۱۲ و زیر ۱۲ قبول شدند که نتیجه این استفاده بیش از حد از فضاهای مجازی است.

آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: راه حل این است تا شما پهنه‌ و فضایی را که به تلگرام داده‌اید را به شبکه ملی اختصاص دهید و فضاهایی را در داخل ایجاد و همان امکاناتی که در تلگرام به مردم داده می‌شود را ارائه نمایید.

وی افزود: امیدواریم تا با همکاری هم راه حلی برای بهبود استفاده از فضاهای مجازی ارائه شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs5ba.rhb8gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما