سه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۲
کد مطلب : 38245
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم
شهردار قم خبر داد

اجرای 14 پروژه عمرانی با 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: 14 پروژه عمرانی با رقمی بیش از 3 هزار میلیارد تومان در شهر فعال است و تنها دو پروژه عماریاسر و میثم با مشکل مواجه هستند و سعی داریم مشکل این دو پروژه را برطرف کنیم.
اجرای 14 پروژه عمرانی با 3 هزار میلیارد تومان اعتبار در قم
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار مدیران شهرداری قم با آیت الله مصباح یزدی، با بیان اینکه یکی از معضلات بزرگ شهرداری بدهی‌های شهری بوده است، اظهار کرد: به پنج بانک به‌خاطر وام‌هایی که برای توسعه زیربنایی شهر قم اخذ شده بود بدهکار هستیم که این بدهی‌ها بیش از هزار و 600 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 450 میلیارد تومان سود این بدهی است، تصریح کرد: در روزهای اول برای پرداخت حقوق کارکنان شهرداری هم مشکل وجود داشت که این مشکل علاوه بر بدهی‌ها به واسطه رکود و کاهش ساخت و ساز و درآمدهای شهرداری نیز است.

شهرداری قم خاطرنشان کرد: در گذشته مشکلات ساختاری در شهرداری زیاد شده بود و اقتدار شهرداری زیرسئوال رفته بود، اما امروز با تعامل مناسب بین شهرداری و مجموعه‌های استان از وضعیت مطلوبی برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش‌های مالی، خدماتی، عمرانی، زیست محیطی حرکت‌های گسترده‌ای را آغاز کردیم و با چارچوب مشخص برنامه‌ها جلو می‌روند، افزود: 14 پروژه عمرانی با رقمی بیش از 3 هزار میلیارد تومان در شهر فعال است و تنها دو پروژه عمار یاسر و میثم با مشکل مواجه هستند و سعی داریم مشکل این دو پروژه را برطرف کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به کاشت 250 هکتار درخت در سال گذشته متناسب با اقلیم قم، گفت: امسال هم برنامه‌های ویژه‌ای در این بخش داریم.

وی به طرح جمع آوری و ساماندهی وانت‌بارهای سطح شهر اشاره کرد و افزود: وانت بارهای قمی ثبت نام شدند و پنج مکان برای استقرار آنها مشخص شده و در ساعاتی از شبانه روز می‌توانند در برخی معابر شهر حضور پیدا کنند.

شهردار قم لزوم تدوین برنامه برای آینده شهر را یادآور شد و افزود: در گذشته خط کش راه برای قم نداشتیم و امروز با استفاده از ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه در حال تدوین برنامه قم 1400 و 1414 هستیم.

وی با بیان اینکه روزانه 700 تن پسماند در قم دفن می‌شود، افزود: این مسئله معضلاتی برای شهر ایجاد می کند و در صدد ایجاد زیرساخت‌های‌هاضم و ریجکت سوز هستیم.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه تیم شهرداری قم فعال و پویا آماده رفع مشکلات شهر است، خاطرنشان کرد: 500 میلیارد از بدهی‌های بانکی رفع شده و برنامه داریم بقیه را هم به مرور رفع کنیم و در بخش سودهای بانکی نیازمند کمک علما و مراجع هستیم.

وی بر ضرورت تبدیل بلوار پیامبر اعظم به یک معبر تمدنی در شهر تاکید کرد و افزود: سعی داریم در این محور ساخت و سازها به شکلی باشد که با حرم و جمکران متناسب باشد.

شهردار قم با بیان اینکه چرا قم با این همه ظرفیت و قابلیت ویژه این مشکلات را باید داشته باشد، تصریح کرد: تلاش مجموعه شهرداری این است که در مسایل مختلف وارد حاشیه نشود و عزم و همت مدیران بر توسعه زیرساخت‌ها و رفع مشکلات شهر باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs5bf.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما