پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۱
کد مطلب : 28165
آیت‌الله مقتدایی:

مسئولیت‌ هدایت جامعه در زمان غیبت بر عهده حوزه‌های علمیه است

قم نيوز : قم نیوز: دبیر شورای عالی جامعه مدرسین گفت: در زمان غیبت مسئولیت هادی و منذر بودن بر عهده حوزه‌های علمیه قرار داده شده و این امر در شأن فقها و بزرگان حوزه است.
مسئولیت‌ هدایت جامعه در زمان غیبت بر عهده حوزه‌های علمیه است
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله مرتضی مقتدایی چهارشنبه شب در سومین اجلاسیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با مردم قم به مناسبت 19 دی داشتند، فرمودند که آتش خشم ملت ایران علیه رژیم شاه با شجاعت قمی‌ها شعله‌ور شد و به پیروزی انقلاب انجامید.
 
وی افزود: در آستانه سالروز میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) هستیم؛ حضرت محمد (ص) بر اساس آیات قرآن، بشارت‌دهنده و همچنین انذاردهنده هستند.
 
دبیر شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایاتی که پیامبر اکرم (ص) در مورد خلافت و جانشینی پس از خویش بیان فرمودند، گفت: بر اساس این روایات، هدایت امت بر عهده حضرت علی (ع) و همچنین سایر اهل بیت (ع) از زمان رحلت پیامبر تا روز قیامت است.
 
وی ادامه داد: در زمان غیبت نیز مسئولیت هادی و منذر بودن بر عهده حوزه‌های علمیه قرار داده شده و این امر در شأن فقها و بزرگان حوزه است.
 
مقتدایی با بیان اینکه وظیفه اساتید حوزوی است که در شرایط کنونی به دفع امواج سهمگین شبهات بپردازند، گفت: امروز رسانه‌ها و فضای مجازی محلی برای شبهه‌پراکنی شده‌اند و همچنین عرفان‌های کاذب هم موج دیگری را به وجود آورده‌اند که باید در مقابل همه آنها ایستاد.
 
دبیر شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار پیشنهاد تشکیل مجمع عمومی را و پس از تاسیس هم آن را مورد عنایت ویژه قرار دادند و همچنین مراجع تقلید هم تشکیل این مجمع را تایید کرده‌اند.
 
وی با اشاره به عضویت اعضای جامعه مدرسین در مجمع عمومی خاطرنشان کرد: انتظار این است که اساتید دست برادری و اتحاد به یکدیگر بدهند و مسئولیت‌های مهمی را که در داخل و خارج بر عهده دارند به بهترین نحو انجام دهند.
 
مقتدایی با تاکید بر ادامه شیوه مجتهدپروری در حوزه‌های علمیه به عنوان سنتی دیرینه گفت: اساتید باید به گونه‌ای روند پرورش علمی طلاب را مد نظر داشته باشند که شاگردانشان در آینده مجتهد یا مرجع تقلید شوند.
 
دبیر شورای عالی جامعه مدرسین به حوزه اخلاق اسلامی اشاره کرد و گفت: در این زمینه هم باید اساتید مراقبت زیادی داشته باشند و از نظر اخلاقی به تعلیم و تهذیب شاگردانشان بپردازند.
 
وی در خاتمه به توصیف رهبر معظم انقلاب در مورد حوزه‌های علمیه پرداخت و افزود: ایشان حوزه را مادر نظام اسلامی معرفی فرمودند؛ باید توجه داشته باشیم که مادران فرزندان خود را فراموش نمی‌کنند و امروز باید اساتید حوزوی، مشکلات و معضلات جامعه را بشناسند و تذکرات لازم را در این زمینه به مسئولان و مدیران کشور بدهند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbs8b5.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما