شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 44185
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

جامعه بشریت به فرهنگ و تعالیم مهدویت نیاز فراوان دارد/ به نوشتن عریضه خدمت امام زمان(عج) توصیه شده است

قم نيوز : قم نیوز: حضرت آیت الله صافی با بیان این که جامعه امروز بشریت به اشاعه و نشر فرهنگ و تعالیم مهدویت نیاز فراوان دارد گفتند: ملّت شریف ایران و تمام شیعیان جهان افتخار دارند که روز بزرگ نهم ربیع الأول را جشن گرفته، و آن را عزیز و گرامی می‌دارند.
جامعه بشریت به فرهنگ و تعالیم مهدویت نیاز فراوان دارد/ به نوشتن عریضه خدمت امام زمان(عج) توصیه شده است
به گزارش قم نیوز، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مسئول و اعضای ستاد مرکزی مؤسسات و مراکز مهدوی، و نیز ستاد بزرگداشت روز نهم ربیع الأول، که  در بیت این  مرجع تقلید برگزار شد،  با تقدیر و تشکّر از اعضای این ستاد و همه کسانی که در امر مقدس مهدویت خدمت می کنند، گفتند: آنچه در این شرایط و اوضاع، مورد نیاز و حاجت فراوان جامعه اسلامی بلکه جامعه بشریت است، اشاعه و نشر فرهنگ و تعالیم مهدویت است. هر چه جامعه اسلامی ما با این فرهنگ بیشتر آشنا شود، گرفتاری‌ها، و مشکلات بیشتر برطرف می‌شود.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم تربیت کارشناسان متخصص در این حوزه افزودند: باید حوزه‌های علمیه راجع به هر یک از اهل بیت (علیهم‌السلام) متخصصانی تربیت کند که بتوانند در آن زمینه، پاسخگوی همه نیازها باشند. اگر کسی امام سجاد (علیه‌السلام) و صحیفه اولی تا رابعه ایشان را بشناسد، همه چیز دارد، یا ائمه دیگر (علیهم‌السلام) و مخصوصاً در این عصر که امام حیّ ما حضرت حجت بن الحسن العسکری (ارواح العالمین له الفداء) هستند باید برای معرّفی آن حضرت و معارف نورانی مهدوی بیشتر تلاش نماییم.

این مرجع تقلید در ادامه با قرائت برخی اشعار درباره امام زمان (علیه‌السلام) افزودند: از آغاز عصر غیبت تاکنون، همه بزرگان، نویسندگان، خطبا، و شعرا، در اشتیاق و اظهار ارادت به آن حضرت، سعی و اهتمام نموده‌اند. اشعار درباره آن حضرت، انسان را زنده می‌کند و به جامعه نشاط می‌دهد.

حضرت آیت الله صافی، در ادامه، با اشاره به اینکه در تمام کارها و توفیقاتی که شیعیان دارند، عنایات وجود مبارک آن حضرت مشاهده می‌شود، فرمودند: در همه اقدامات و توفیقاتی که نصیب انسان می‌شود، به وضوح، عنایات ویژه آن حضرت دیده می‌َشود. وجود مبارک ایشان، به همه عنایت دارند و توجه می‌فرمایند، لذا توصیه به نوشتن عریضه خدمت آن حضرت شده است.

ایشان خاطرنشان کردند: یک وقتی مرحوم والد ما، کسالت شدیدی داشتند. به توصیه والده اینجانب، عریضه‌ای به خدمت آن حضرت می‌نویسند و در چاهی می‌اندازند که به مجرد این کار، آن کسالت رفع شده، و تا آخر عمر مبتلای به آن نمی‌شوند. غرض اینکه عنایات حضرت حجت بن الحسن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به شیعیان دائمی و همیشگی است، و هر چه داریم، از برکت آن وجود شریف است.

معظم لهدر  بخش دیگری از سخنان خود را به گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اختصاص داده، و بیان داشتند: این روز از ایام الله و روز بسیار بزرگی است. برنامه این روز، باید با عظمت بسیار و شکوه فراوان انجام شود تا مردم با این روز مقدّس، و امر مبارک آشنا شوند. ملت شریف ایران و تمام شیعیان جهان افتخار دارند که چنین روز بزرگی را جشن گرفته، و آن را عزیز و گرامی می‌دارند.

ایشان در پایان این دیدار، ضمن مسألت توفیق بیشتر برای حاضران در جلسه از خداوند متعال گفتند: هر اقدامی که در جهت معرفی اهل بیت (علیهم‌السلام) و آثار و معارف آن بزرگواران انجام می‌دهید، اول شخصی که خوشحال می‌شوند، وجود مبارک آن حضرت می‌باشند. پس قدر خودتان را بدانید، و با تمام توان، در تبلیغ و ترویج معارف نورانی مهدویت تلاش نمایید.

خاطرنشان می شود: در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، گزارشی از فعالیت‌های مراکز مهدوی و برنامه‌های بزرگداشت روز نهم ربیع الأول آغاز امامت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ارائه داد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbs8ba.rhbawpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما