يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 47155
منبع : خبرگزاری فارس
امیرآبادی:

اماکن تاریخی و گردشگری قم به مردم معرفی شوند

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت معرفی اماکن تاریخی و گردشگری قم اشاره کرد و گفت: اماکن تاریخی شاخصی در استان قم وجود دارد که باید برای گردشگران معرفی شود.
اماکن تاریخی و گردشگری قم به مردم معرفی شوند
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، احمد امیر آبادی در دیدار عیسی رضایی مدیرکل میراث فرهنگی قم، گفت: صاحبان تاسیسات گردشگری مالیات و عوارض پرداخت می‌کنند از این رو نباید ظرفیت این واحدها خالی باشد و اسکان موقت تکمیل شود.

وی افزود: در نوروز از واحدهای اقامتی بازدید داشته‌ایم این در حالی بود که ظرفیت تاسیسات گردشگری قم تکمیل نشده بود و با نارضایتی بخش خصوصی همراه بود در حالی که از ظرفیت اسکان موقت آموزش و پرورش استفاده می‌شد.

وی با بیان اینکه نباید حقوق سرمایه گذاران فرودگاه پایمان شود گفت: باید مشکلات این مجموعه پیگیری شود و منافع مالی سرمایه گذاران فرودگاه قم حفظ شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل راه اندازی فرودگاه برای استان قم ضروری است ولی احداث فرودگاه قم به این شکل کارشناسی نشده بود از این رو شهرداری می‌تواند با سرمایه گذاری در این حوزه فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت مسافران برای ایجاد اشتغال و ارتقای وضعیت اقتصادی استفاده کرد گفت: باید برای افزایش سرانه درآمد مردم استان قم برنامه ریزی شود و از ظرفیت محورهای مواصلاتی و حضور مسافران در این استان بهره برد.

وی ادامه داد: مجوزهای خوبی در حوزه احداث تاسیسات گردشگری قم صادر شده است که باید با همکاری و تعامل دستگاه‌های مربوطه برای ماندگاری مسافران در برنامه ریزی شود.

رضایی بر ساماندهی زائران عراقی تاکید کرد و گفت: سالانه گردشگران و زائران عراقی بسیاری وارد استان قم می‌شوند که باید با دولت عراق و مسوولان مربوطه جلسات مشترکی گذاشته شود تا بتوان با ساماندهی این گردشگران مدیریت خوبی در اقتصاد استان و ایجاد اشتغال صورت بگیرد.

وی بر ضرورت معرفی اماکن تاریخی و گردشگری قم اشاره کرد و گفت: اماکن تاریخی شاخصی در استان قم وجود دارد که باید برای گردشگران معرفی شود ضمن این که کویر و وضعیت آب و هوایی روستاهای قم می‌تواند در جذب گردشگران نقش مهمی ایفا کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbs8ba.rhbzspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما