يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 50935
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
آیت الله سعیدی در ستاد تسهیلات زائرین قم ، مطرح کرد

آیت‌الله سعیدی: دستگاه‌ها از فعالیت‌های مردمی دهه کرامت حمایت کنند

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیهاگفت: باید نسبت به مساجد، حسینیه‌ها و برنامه‌های خانگی در دهه کرامت نگاه ویژه داشته باشیم چرا که برنامه‌های این دهه باید در سطح اقشار مختلف مردم گسترش یابد و دستگاه‌ها اگر به دنبال کمک کردن هستند باید از فعالیت‌های مردمی حمایت کنند.
دستگاه‌ها از فعالیت‌های مردمی دهه کرامت حمایت کنند
دستگاه‌ها از فعالیت‌های مردمی دهه کرامت حمایت کنند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در ستاد تسهیلات زائرین استان قم که ویژه دهه کرامت در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه در دهه کرامت سبک زندگی و سیره اهل بیت(ع) باید آموزش داده شود، اظهار کرد: جهان اسلام در حزن اهل بیت(ع) شریک هستند و در مناسبت‌های مختلف به عزاداری می‌پردازند؛ این موضوع باید در شادی اهل بیت(ع) نیز مورد توجه قرار گیرد چرا که برخی از افراد نسبت به آیین شاد بودن آگاهی لازم را ندارند.

وی با تاکید بر اینکه هر فردی باید رسالت و دین خود را نسبت به اهل بیت(ع) ادا کند، اضافه کرد: با استفاده از بستری که رسانه ملی و فعالان عرصه فضای مجازی درست کرده‌اند ملت ایران با کشورهای مختلف ارتباط مطلوبی داشته و به شیوه مطلوبی توانسته آرمان‌های خود را به دیگران منتقل کنند؛ یکی از این آرمان‌ها تحقق خواسته‌های اهل بیت(ع) بوده که دهه کرامت فرصت مطلوبی برای عمل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد:‌ کارها و فعالیت‌هایی که در دهه کرامت برگزار می‌شود باید در شأن اهل بیت(ع) باشد به این معنا که رنگ و بوی اعیاد مذهبی که در دین مبین اسلام مطرح شده است باید به مرحله ظهور و بروز برسد.

وی با اشاره به اینکه روز عید فقط به پذیرایی و اطعام محدود نمی‌شود، عنوان کرد: باید نسبت به مساجد، حسینیه‌ها و برنامه‌های خانگی در دهه کرامت نگاه ویژه داشته باشیم چرا که برنامه‌های این دهه باید در سطح اقشار مختلف مردم گسترش یابد و دستگاه‌ها اگر به دنبال کمک کردن هستند باید فعالیت‌های مردمی حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه جشن‌های دهه کرامت باید متناسب با شادی مورد پسند اهل بیت(ع) باشد، مطرح کرد: مباحث امنیتی که در حرم مطهر دنبال می‌شود یک طرح ملی و کشوری است و فقط به حرم مطهر محدود نمی‌شود و آستان مقدس آماده است تا مشارکت لازم را با دستگاه‌های امنیتی داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbs9bs.rhbgfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما