يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 25465

نگاهی به شیوه نامه نظارت بر سایت ها و خبرگزاری ها

قم نيوز : قم نیوز: مقررات مربوط به خبرگزاری ها اخیرا به عنوان فصل پنجم به آیین نامه اجرایی قانون مطبوعات ملحق شده است که شامل نظارت بر سایت ها و خبرگزاری ها می شود.
نگاهی به شیوه نامه نظارت بر سایت ها و خبرگزاری ها
به گزارش قم نیوز، در این شیوه نامه که اخیر بر روی پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار گرفته، اضافه کردن هرگونه کلمه یا عبارت به نام یا آرم خبرگزاری و یا عدم رعایت تناسب در اجزای آن مطابق با آن چه در پروانه خبرگزاری ذکر شده، ممنوع عنوان شده است.

بنابر این شیوه نامه نظارتی هم چنین در تارنمای هر خبرگزاری باید نام صاحب امتیاز، مدیر مسوول و نیز زمینه فعالیت در بخشی با عنوان ˈشناسنامهˈ یا ˈدرباره ماˈ در محل ثابت، درج شود.

همچنین خبرگزاری های موظفند مطالب خود را به طور مستمر و با درج شماره و زمان جداگانه منتشر کنند و درج منابع اخبار در خبرگزاری الزامی است.

در این شیوه نامه آمده است: ترجمه تمام یا قسمتی از مطالب خبرگزاری و انتشار منظم آن به طور جداگانه و با رعایت مندرجات پروانه انتشار بلامانع است.

همچنین طبق این شیوه نامه نظارتی نقل آن قسمت از اخبار ،مطالب یا تصاویر خبرگزاری ها که موجب توقیف ، لغو پروانه یا پالایش (فیلتر) شده است توسط خبرگزاری ممنوع است.

همچنین مدیرمسوول خبرگزاری موظف است مشخصات فنی تارنما و نام مراکزی که خدمات میزبانی و پشتیبانی خود را از آن ها اخذ می کنند اعلام کنند.

مدیر مسوول خبرگزاری همچنین موظف است مجموعه کامل تولیدات رسانه ای خود را ماهانه در چهار نسخه در قالب لوح فشرده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل کند.

در این شیوه نامه همچنین تاکید شده است که وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات مکلف است در صورت اعلام هیات نظارت بر مطبوعات مبنی توقیف لغو پروانه یا دستور پالایش (فیلتر) موقت، بلافاصله خبرگزاری را پالایش(فیلتر) کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbsab5.rhbs0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما