يکشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب : 15385
مدیرکل ارشاد قم خبر داد:

نمایش قرآن‌های خطی و نفیس در نمایشگاه قرآن و عترت قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از آغاز به کار نمایشگاه قرآن و عترت قم در مجتمع ناشران با همکاری دیگر نهادهای استان قم خبر داد و گفت: قرآن‌های خطی و نفیس در نمایشگاه قرآن و عترت قم به نمایش درمی‌آید.
نمایش قرآن‌های خطی و نفیس در نمایشگاه قرآن و عترت قم
به گزارش قم نیوز، سید مرتضی اسماعیلی طبا با اشاره به بخش موزه نفایس قرآنی نمایشگاه  قرآن و عترت قم اظهارکرد: نمایشگاه قرآن و عترت قم با هدف نمایش آثار نفیس قرآنی و هنرهای قرآنی آغاز به کار کرده است.
 
وی افزود: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی به آثار قرآنی اختصاص دارد و در بخش موزه نفایس قرآنی نیز قرآن‌های خطی ونفیس توسط کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی به نمایش عمومی گذاشته شده است.
 
وی اضافه کرد: در این بخش، علاوه انجام زنده هنر تذهیب، کتاب‌های خطی نیز در حضور بازدید کنندگان ترمیم می‌شود.
 
برگزاری اولین نمایشگاه قرآن و عترت در مجتمع ناشران
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در قم گفت: یکی از ماموریت‌های مهم ادارات استانی ارشاد و فرهنگ اسلامی، توسعه آموزه‌های قرآنی هست و به همین جهت امسال اولین نمایشگاه قرآن و عترت قم در محل مجتمع ناشران برگزار شده است.
 
وی ادامه داد: نمایشگاه قرآن و عترت با همکاری نهادهایی همچون تعاونی ناشران، کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی، شهرداری قم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
اسماعیلی طبا با اشاره به علت برگزاری نمایشگاه قرآن اظهار کرد: بخشی از مردم استان قم در سال‌های اخیر این امکان را نداشتند که به نمایشگاه بین المللی قرآن در تهران بروند، لذا اصرار به برگزاری نمایشگاه قرآن در قم داشتند.
 
اسماعیلی طبا اضافه کرد: اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان قم برنامه بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن برای موسسات قرآنی استان را در دستور کار خود قرار دارد و در نمایشگاه قرآن و عترت نیز از موسسات قرآنی استان و همکاری دیگر موسسات استفاده شده است.
 
40 درصد تخفیف برای بازدیدکنندگان در بخش کتب و نرم افزار
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بخش کتاب نمایشگاه قرآن و عترت را محل عرضه آخرین کتاب‌های قرآنی دانست و افزود: در بخش کتاب 60 ناشر شرکت کرده اند و همچنین در بخش نرم افزاری نیز 50 شرکت جدیدترین نرم افزارهای قرآنی را عرضه می‌کنند.
 
وی ادامه داد: کتاب و محصولات نرم افزاری در نمایشگاه قرآن وعترت با حداقل 40 درصد تخفیف عرضه می‌شود که فرصت خوبی برای علاقه مندان به محصولات فرهنگی است.
 
اجرای هنرهای دستی در نمایشگاه قرآن و عترت
 
اسماعیلی طبا با اشاره به بخش‌های دیگر نمایشگاه قرآن و عترت اظهار کرد: در بخشی دیگر از نمایشگاه قرآن و عترت، هنرهای دستی در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است و صنایع دستی نیز به فروش می‌رود.
 
وی ادامه داد: برنامه‌های جنبی‌ای با محوریت قرآن نیز در نظر گرفته شده است که هر شب در نمایشگاه شاهد برگزاری آن هستیم و از خانواده‌ها دعوت می‌کنیم که به همراه فرزندان شان خوداز این نمایشگاه معنوی بازدید کنند.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcbsfb8.rhbswpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما