پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب : 32395
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت:

بخشنامه وزارت کشور برای گسترش حوزه‎های علمیه ابلاغ شد

قم نيوز : قم نگار: مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات گفت: وزارت کشور بخشنامه‌ای برای توسعه حوزه‌های علمیه در استان‌ها به استانداران ابلاغ کرده است.
بخشنامه وزارت کشور برای گسترش حوزه‎های علمیه ابلاغ شد
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام داود نمازی امروز در نشست فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع نرجس خاتون قم برگزار شد بر لزوم تعامل بیشتر طلاب علوم دینی و روحانیون با بدنه دولت برای حل معضلات فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به دبیرکلی وزیر کشور در ستاد مبارزه با مواد مخدر، بهره مندی از ظرفیت طلاب و روحانیون و تعامل با آنها برای حل معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر را ضروری دانست.

این استاد حوزه علمیه قم نگاه دولت به توسعه حوزه‌های علمیه را مثبت خواند و تاکید کرد: وزیر کشور بخشنامه‌ای که حاوی مصوبات بر زمین مانده بود را به منظور گسترش و تقویت حوزه‌های علمیه در استان‌ها به استانداران ابلاغ کرد.

حجت‌الاسلام نمازی ابراز امیدواری کرد که این ابلاغیه ۱۳ بندی بتواند در اجرای مصوبات گذشته و توسعه حوزه‌های علمیه برادران و خواهران اثربخش باشد.

مشاور وزیر کشور در امور روحانیت، ائمه جمعه و جماعات به نقش طلاب و حوزه‌های علمیه در زمینه‌سازی برای تقویت همدلی و همزبانی میان دولت و ملت اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران ثمره مجاهدت‌های علما بوده و سیاست دولت یازدهم، حمایت از حوزه‌های علمیه در عین تاکید بر رعایت استقلال این مراکز است.

وی تعامل روحانیون و طلاب با مسئولان استانی را رو به توسعه دانست و افزود: دولت یازدهم به ویژه وزارت کشور از نظرات و پیشنهادات حوزویان در حل مشکلات و معضلات جامعه به بهترین نحو استفاده می‌کند چون روحانیت همواره ناصح دلسوز نظام و مردم است.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbsfbf.rhb59piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما