سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 12045
طباطبایی:

ایجاد فضای منسجم فرهنگی در عرصه توریسم درمانی قم ضروری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، با تاکید بر لزوم فراهم کردن پیوست های فرهنگی در این خصوص، گفت: ایجاد فضای منسجم پیوست های فرهنگی در عرصه توریسم درمانی بخش پزشکی قم ضروری است.
ایجاد فضای منسجم فرهنگی در عرصه توریسم درمانی قم ضروری است
به گزارش قم نیوز، سیدرضا طباطبایی روز سه شنبه در جلسه بازدید فرماندار قم از مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، افزود: فراهم کردن بسترها جهت ایجاد پیوست های فرهنگی با توجه به تبلیغات سوء دشمنان علیه ایران بویژه استان قم از الزامات اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود بارگاه حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، استان قم از این پتانسیل عظیم برای آماده کردن این فضای فرهنگی برخوردار است.

معاون پژوهش جهاد دانشگاهی با اشاره به آغاز بکار این مرکز از سال ۸۷، گفت: تاکنون سالیانه بیش از ۳۰ هزار مراجعه از چهار نقطه کشور به این مرکز صورت گرفته که از این میزان ۴۰۰ مورد مربوط به بیماران خارجی است.

طباطبایی، با بیان اینکه تکنولوژی درمان ناباروری در اختیار کشورهایی همچون انگلیس و اسرائیل بود، گفت: مردم بسیاری به این کشورها مراجعه می کردند در حالی که فرآیند درمان علاوه بر هزینه بالا مطابق با اصول فقهی و استاندارد در این کشورها نبود.

به گفته معاون پژوهش جهاد دانشگاهی واحد استان قم، در دهه ۷۰ دومین عامل باعث خروج ارز از کشور، رجوع مردم به این کشورها جهت درمان بود.

طباطبایی ادامه داد: نرخ درمان در این کشورها برابر ۳۰ دلار آمریکا است در حالی که همین خدمات درسطح استانداردهای روز دنیا و مطابق با آموزه های اسلامی در ایران با هزینه بسیار پایین صورت می گیرد.

فرماندار قم روز سه شنبه از بخش های مختلف مرکز شامل آزمایشگاه تشخیص طبی، آزمایشگاه سلول های بنیادین، آزمایشگاه جنین شناسی و اتاق عمل بازدید و از نزدیک با فعالیت های پژوهشی و درمانی کلینیک درمان ناباروری آشنا شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbsgb8.rhb5apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما