شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 34005
منبع : قم نگار

دوچرخه سواران گردشگر ظرفیتی برای معرفی جاذبه های تاریخی قم

قم نيوز : قم نگار: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم بر ظرفیت دوچرخه سواران گردشگر جهت معرفی جاذبه های تاریخی و زیارتی قم تاکید کرد.
دوچرخه سواران گردشگر ظرفیتی برای معرفی جاذبه های تاریخی قم
به گزارش قم نگار، عیسی رضایی در مراسم استقبال از دوچرخه سواران گردشگر طرح نوشهر تا بوشهر (خزر تا خلیج) با اشاره به اینکه استان قم ۳۵۹ آثار تاریخی ثبتی و ۱۲ منطقه نمونه گردشگری است گفت: برخی از آثار تاریخی و مناطق گردشگری از جمله تیمچه بازار، مقابر گنبد سبز، تپه قلی درویش و کاروانسرای پاسنگان جز آثار شاخص هستند که باید از ظرفیت دوچرخه سواران گردشگر بهره برای معرفی این آثار استفاده کرد.

وی افزود: حضور دوچرخه سوارانی که از نوشهر با هدف معرفی کنوانسیون جهانی راهنمایان ۲۰۱۷ وارد این استان شده اند و از آثار تاریخی قم بازدید می کنند فرصت مناسب برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگی قم است تا با شناساندن این آثار بتوانیم میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم با بیان اینکه استان قم یک شهر زیارتی و تاریخی است گفت: این استان با آثاری چون تپه قلی درویش نماد هفت هزار ساله این شهر را به نمایش در آورده است این آثار تاریخی بازگوی قدمت تاریخی استان قم است ضمن اینکه حرم مطهر حضرت معصومه(س) به عنوان نگین این شهر زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را فراهم ساخته است.

رضایی ادامه داد: طبق کاوش ‌های صورت گرفته در بسیاری از آثار و اماکن تاریخی قم در تپه صرم کهک، دیرگچین، تپه شاد قلی‌ خان و محوطه قلی درویش جمکران نشان می دهد که استان قم از لحاظ بعد تاریخی و فرهنگی غنی است.

وی با اشاره به اینکه باید از تمام ظرفیت برای معرفی آثار تاریخی استفاده کرد گفت: آثار تاریخی نماد فرهنگی یک ملت است از این رو باید هویت فرهنگی را شناخته و برای نسل جوان معرفی کنیم این در حالی است که برخی از آثار تایخی قم برای مردم نا شناخته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم افزود: این اداره کل به معرفی و بهره برداری فرهنگی مردم از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری قم در قالب چاپ و توزیع بسته های فرهنگی از جمله کتاب، تولید فیلم، تهیه بروشورهای فرهنگی به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی و برپایی نمایشگاه پرداخته است تا این آثار را گردشگران و طبیعت دوستان معرفی کند.

وی ادامه داد: در این عرصه نیازمند تعامل های مختلف از جمله راهنمایان گردشگر، دفاتر خدماتی مسافرتی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی هستیم.
برنامه ركاب زني از نوشهر تا بوشهر( از خزر تا خليج ) با مسافتي بالغ بر ١٤٠٠ كيلومتر به همت راهنمايان از سراسر كشور به جهت معرفي كنوانسيون ٢٠١٧ در حال اجراست که كل مسير از نوشهر شروع و از مسیر از تهران، قم، كاشان، اصفهان، شيراز می گذرد تا به بوشهر برسد.

این تیم دوچرخه سوار از آثار زیارتی و تاریخی قم از جمله حرم مطهر حضرت معصومه(س)، تیمچه بازار، شادقلی خوان، تپه قلی درویش، مسجد مقدس جمکران و کاروانسرای پاسنگان بازدید کردند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbsgbf.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما