جمعه ۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۱
کد مطلب : 36535
امام جمعه قم:

رفع تحریم‌ها بدون اقتصاد مقاومتی کارساز نیست

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: انتظار نداریم کسانی سخنی بر زبان جاری کنند که موجب تضعیف جایگاه شورای نگهبان شود که امام، رهبری و قانون اساسی آن را محترم شمرده‌اند.
رفع تحریم‌ها بدون اقتصاد مقاومتی کارساز نیست
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری ظهر امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به انواع امنیت فردی اظهار کرد: امنیت اعتقادی یکی از انواع آن به شمار می‌رود که در اسلام هم دارای جایگاه و ارزش زیادی است به طوری که قرآن می‌فرماید اگر در جایی امنیت اعتقادی برایتان فراهم نبود و نتوانستید کاری کنید از آنجا مهاجرت و به جایی بروید که بتوانید اعتقاداتتان را حفظ کنید.

وی امنیت اجتماعی را مورد توجه قرار داد و گفت: رابطه‌ای مستقیم میان افزایش امنیت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برقرار است؛ کارگزاران جامعه دارای وظایفی هستند که یکی از کلیدی‌ترین آنها، کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن به امنیت اجتماعی بیشتر است.

امام جمعه قم در خطبه دوم به آغاز دهه فجر انقلاب و ورود جمهوری اسلامی به سی و هشتمین سال تاسیس خاطرنشان کرد: ملت ما با قامتی استوار در مقابل همه توطئه‌های این سال‌ها ایستادگی کرد و امروز سران کشورهای جهان با نگاه احترام‌آمیز در مقابل مردم ما سر فرود می‌آورند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی چهار ره‌آورد مهم در کنار همه دستاوردهای دیگر داشت؛ استقلال، آزادی، خودباوری و پیشرفت چهار نتیجه مهم نهضت اسلامی به شمار می‌روند.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه تا پیش از انقلاب مسئولان کشور اراده‌ای نداشتند و سفارتخانه‌های بیگانه برای ما تصمیم می‌گرفتند گفت: امام امت با انقلاب اسلامی به فریاد ملت رسید و روحیه استقلال در این کشور زنده شد؛ امروز ملت ما مستقل هستند و از موضع قدرت با جهانیان سخن می‌گویند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: در مقایسه انقلاب اسلامی با قیام مشروطه و ملی شدن صنعت نفت، تفاوت از زمین تا آسمان است زیرا در گذشته به حداقل‌ها اکتفا می‌شد و دیکتاتوری دوباره باز می‌گشت ولی نهضت اسلامی حداکثرها را در نظر گرفت و به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه منظور از آزادی در نظام جمهوری اسلامی، بی بند و باری غربی نیست خاطرنشان کرد: مردم ما آزادی دارند که سخن بگویند و نظراتشان را ابراز کنند اما در چارچوب‌ دین و آموزه‌های اسلامی؛ خودباوری از دیگر ارکان انقلاب محسوب می‌شود و موجب شده است دانشمندان جوان ما به این باور برسند که می‌توانند.

حسینی‌بوشهری در ادامه به اجرایی شدن برجام پرداخت و افزود: بخشی از تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ملت ایران روا داشته بودند لغو شد؛ البته عده‌ای تصور نکنند از جانب دشمنان موهبتی به ما داده شده بلکه به تعبیر رهبر معظم انقلاب، هزینه‌های زیادی پرداخته شده البته از همه کسانی که زحمت کشیدند و وقت گذاشتند تشکر می‌کنیم و در عین حال می‌گوییم اگر دشمن دست از پا خطا کند و دست به نیرنگ و خدعه ببرد، ملت ایران همانطور که تاکنون نشان‌ داده‌اند، در مقابل زورگویی‌های بعدی هم خواهند ایستاد.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: به مسئولان می‌گوییم رفع تحریم‌ها به تنهایی کافی نیست، همانطور که رهبری فرمودند نیازمند اقتصاد مقاومتی هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های دیپلماتیک را نادیده نمی‌گیریم گفت: رئیس جمهور کشور بزرگی مانند چین اخیرا به ایران آمده البته باید از این کشور تشکر کنیم که با وجود افت و خیزها، در دوره تحریم‌ها ایران را تنها نگذاشتند.

حسینی‌بوشهری ادامه داد: در سال ۹۱ دشمن اعلام کرد می‌خواهیم ملت ایران را فلج کنیم ولی امروز نخست وزیر فرانسه می‌گوید ضرری که ما بر اثر تحریم‌ها دیدیم ملت ایران متحمل نشدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به افتخارآفرینی پاسداران جمهوری اسلامی در دستگیری ۱۰ نظامی آمریکایی گفت: ما به این پاسداران می‌بالیم و برای آنها دعا می‌کنیم؛ آمریکایی‌ها که از خودشان غولی برای جهانیان ساخته‌اند در مواجهه با سربازان ایرانی خود را باخته و تسلیم شدند.

وی به انتخابات پیش رو پرداخت و افزود: از همه دست اندرکاران از جمله هیئت‌های اجرایی، نظارت و شورای نگهبان تشکر می‌کنیم که تلاشی خستگی‌ناپذیر داشتند.

حسینی‌‌بوشهری گفت: روند انتخابات باید به گونه‌ای باشد که رهبری ترسیم فرمودند، کسانی که صلاحیت دارند به میدان بیایند و کسانی که صلاحیت ندارند وارد نشوند زیرا این امر مصداق حق‌الناس است ضمن اینکه از شورای نگهبان به خاطر تیزبینی و تلاش خستگی‌ناپذیر تشکر می‌کنیم، انتظار نداریم کسانی سخنی بر زبان جاری کنند که موجب تضعیف جایگاه شورای نگهبان شود که امام و رهبری و قانون اساسی آن را محترم شمرده‌اند.

وی ادامه داد: از مجلس و شورای نگهبان می‌خواهیم اگر در قانون انتخابات نقصی وجود دارد آن را برطرف کنند؛ قانون مربوط به ثبت نام‌ها و فرصت برای رسیدگی به اعتراضات دارای نقایصی است که باید رفع شوند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه در تبلیغات باید از اسراف پرهیز کرد و تنها به تبلیغ خود پرداخت گفت: اینگونه نباشد که به جای تبلیغ خود، به تخریب دیگران بپردازیم.

وی از ملت ایران خواست در انتخابات که نشانه مردم‌سالاری و امنیت ملی ایران است حضوری باشکوه داشته باشند و خاطرنشان کرد: هفتم اسفندماه نماد اقتدار ملت ایران در مقابل همه جهانیان خواهد بود.

حسینی‌بوشهری در خاتمه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی خطر جریان‌های تکفیری در قم عنوان کرد: این جریان‌ها مسیر بیداری اسلامی را به جنگ داخلی و کشتار مسلمانان تبدیل کرده؛ تکفیری‌ها سبب شده‌اند جوانان پرشور مسلمان به جای مبارزه با صهیونیست‌ها به جان یکدیگر بیفتند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تکفیری‌ها چهره‌ای مخوف از اسلام به جهان ارائه داده است گفت: از حضور مهمانانی که در همایش خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز شرکت کردند و موجب برملا شدن چهره واقعی تکفیری‌ها شدند تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbssbf.rhb0fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما