پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : 31855
آیت الله سبحانی:

کشتار در منا از بی‌مسئولیتی آل سعود ناشی شده است

قم نيوز : قم نگار: استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به فاجعه منا و کشته شدن حجاج در لباس احرام گفت: این کشتار به دلیل کوتاهی آل سعود و عدم برقراری امنیت توسط آن‌ها رخ داده است.
به گزارش قم نگار، آیت الله سبحانی پیش از ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری طلاب که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفا برگزار شد، با تبریک عید غدیر و محکومیت حادثه منا، اظهار داشت: امروز هم به خاطر عید غدیر خوشحالیم و هم از فاجعه منا ناراحت هستیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حجاج ما در لباس احرام کشته شده‌اند افزود: این کشتار به دلیل کوتاهی آل سعود و عدم برقراری امنیت توسط آن‌ها رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه این این فاجعه سبب جریحه دار شدن قلب مسلمانان شده است خاطر نشان کرد: آل سعود به وظایف خود عمل نکرده است و این فاجعه را شکل داده است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه امیدواریم کسانی که این فاجعه را ایجاد کرده‌اند به سزای اعمال خود برسند گفت: موضوع غدیر مسئله‌ای است که دارای اهمیت ویژه است.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه اهل سنت زمانی که آیه ولایت را می‌بینند متعصب می‌شوند خاطر نشان کرد: آن‌ها این آیه را به جهاد یا مسائل دیگر مربوط می‌دانند اما پیامبر اکرم (ص) مردم را در آن روز گرم برای ابلاغ مسئله‌ای مهم مانند غدیر جمع کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه پیامبر اکرم پس از ابلاغ ولایت امیر المومنین علی (ع) عمامه‌ای بر سر ایشان بستند که تاج ولایت بود افزود: طلابی که امروز معمم شدند این تاج را بر سر گذاشته‌اند.

آیت الله سبحانی در این مراسم با اشاره به اینکه طلاب باید شئونات طلبگی را رئایت کنند اظهارداشت: برخی اعمال پیش از تلبس طلاب برای آن‌ها حلال است اما پس از آن برایشان حرام می‌شود و باید شئونات این لباس را رعایت کنید.

مرجع تقلید شیعیان افزود: طلاب باید مانند امام علی (ع) که به نشر دین پرداختند به این امور اهتمام داشته و نسبت به دین مردم مسئولیت خود را عمل کنید.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcbswbf.rhb8spiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما