شنبه ۷ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۳
کد مطلب : 34735
منبع : پایگاه خبری پلیس قم

لزوم تهيه گزارشات مستند به منظور آگاهي بخشي به جامعه

قم نيوز : قم نگار: معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان بر ضرورت تهيه گزارشات مستند توسط صدا و سيماي مرکز قم به منظور اطلاع رساني و آگاهي بخشي به جامعه تأکيد کرد.
لزوم تهيه گزارشات مستند به منظور آگاهي بخشي به جامعه
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "احمد صادقي" در جلسه تعاملي با معاونت اطلاعات و اخبار صدا و سيماي مرکز قم که در پليس آگاهي استان برگزار شد، بر ضرورت اطلاع رساني و آگاهي بخشي به جامعه با هدف کاهش آسيب هاي اجتماعي و جرائم مختلف تأکيد و عنوان کرد: همکاري و مشارکت دستگاه هاي مختلف در کاهش جرائم و تهديدات اجتماعي بسيار اثرگذار خواهد بود.

وي با بيان اينکه پليس قم آماده هرگونه همکاري با سازمان هاي مختلف از جمله صدا و سيماي مرکز قم است، افزود: بهترين راه برون رفت از آسيب هاي اجتماعي، تحقق امر پيشگيري و تأثيرگذاري بر جامعه هدف است.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم تصريح کرد: مي توان با يک آگاهي و اطلاع رساني ساده که از رسانه پخش شود، شاهد کاهش چشمگير جرم يا تخلفي در جامعه باشيم.

سرهنگ صادقي بر نقش تعيين کننده صدا و سيما در کاهش آسيب هاي اجتماعي تأکيد و اظهارکرد: همکاري و هم افزايي پليس و صداوسيما تغيير نگرش افراد جامعه را درپي خواهد داشت، صدا و سيما پل ارتباطي مناسب برنامه هاي اجتماعي است، ساخت و توليد برنامه هاي هنري مشترک پيرامون موضوعات مختلف امري اثر گذار خواهد بود و مي تواند افکار عمومي را آگاه کند.

در ادامه، رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان قم سرهنگ "جواد قنبري"، بر ضرورت تعامل دو مجموعه پليس و صداوسيما به منظور کاهش تهديدات هاي اجتماعي تأکيد و خاطرنشان کرد: پليس در حوزه آينده پژوهي درصدد اجرايي کردن بهترين طرح ها و برنامه هاي ممکن است.

وي بر افزايش آگاهي بخشي جامعه و ارائه آموزش هاي گوناگون به خانواده ها تأکيد و عنوان داشت: پليس امنيت عمومي استان و ديگر مجموعه هاي پليس قم آمادگي دارند تا در زمينه مستندات و گزارشات، همکاري مطلوب را با صدا و سيماي استان و معاونت اطلاعات و اخبار اين سازمان داشته باشند.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان قم نيز در ادامه اين جلسه با بيان اينکه رويکرد پليس در ساليان اخير از ديدگاه مجرم محور به مديريت جرم تغيير پيدا کرده است، عنوان داشت: پيشگيري اجتماعي با همکاري نهادها و سازمان هاي مختلف به خصوص صداوسيما محقق مي شود.

سرهنگ " احمد کرمي" با بيان اينکه صدا و سيما جايگاه حساس و نقش مؤثري در مديريت افكار عمومي و كاهش جرائم در جامعه دارد، بيان داشت: مجموعه پليس آگاهي استان از ظرفيت و تخصص بالايي برخوردار بوده و آمادگي هرگونه همکاري با صداوسيماي مرکز قم به خصوص در زمينه تهيه برنامه ها و مستندات مختلف را داراست.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان نيز با اشاره به اينکه اينترنت، فضاي مجازي و گوشي هاي هوشمند، جنگ نرم را وارد منازل کرده است، اظهارداشت: فضاي مجازي بسيار خطرناک تر از فضاي حقيقي و داراي گستره بيشتري است که مي تواند آسيب هاي شديد و جبران ناپذيري را براي خانواده ها به همراه داشته باشد.

وي بر ضرورت توجه بيشتر خانواده ها به فرزندان و آسيب هاي حوزه فضاي مجازي تأکيد کرد و گفت: فضاي مجازي با توجه به زمينه هايي که براي نوجوانان و جوانان ايجاد مي کند، مي تواند نگرش و رفتار آن ها را تغيير دهد.

سرهنگ "علي موالي" در ادامه بر لزوم ارتقاء سواد رسانه اي آحاد جامعه تاکيد کرد و عنوان داشت: بايستي در حوزه فضاي مجازي علاوه بر اقدامات مقابله اي، فعاليت هاي آموزشي و مشاوره اي با رويکرد پيشگيرانه صورت گيرد تا شاهد سالم سازي جامعه باشيم.

در ادامه، معاون اخبار و اطلاعات صداوسيماي مرکز قم "محمدرضا شعباني"، با بيان اينکه هزينه مقابله با جرائم و تخلفات بسيار بيشتر از هزينه پيش بيني و پيشگيري آن هاست، گفت: پس ضرورت دارد بر اقدامات پيشگيرانه و آگاه سازي هاي مردمي متمرکز شويم که مجموعه صدا و سيماي مرکز استان در ادامه فعاليت هاي خود در اين زمينه به همکاري و هم افزايي همه دستگاه ها از جمله نيروي انتظامي نياز دارد.

وي اظهارداشت: با تفاهم و ايجاد درک مشترک بين دو مجموعه پليس و صداوسيما مي توان به ريشه کني بخش مهمي از آسيب هاي اجتماعي اميدوار شد.

شعباني عنوان داشت: مجموعه صداوسيماي مرکز قم آماده هرگونه همکاري با مجموعه فرماندهي انتظامي استان از جمله در زمينه ساخت گزارش و مستند به منظور آگاهي بخشي به جامعه را دارد تا بتواند نقش مثبت و ماندگاري در تأمين امنيت و اشاعه نظم و انضباط اجتماعي ايفا کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbszbf.rhbafpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما