دوشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 710
رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

نفوذ کلام روحانیت بین مردم نعمت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نفوذ کلام روحانیت بین مردم را یک نعمت توصیف و بر بهره‌گیری شایسته از این نعمت تاکید کرد.
نفوذ کلام روحانیت بین مردم نعمت است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام احمد واعظی در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) که شامگاه یکشنبه در سالن اجتماعات دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، ضمن تبریک سالروز میلاد ثامن‌الحجج(ع) به تببین جایگاه روحانیون در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار کرد: آبرو، اعتبار و نفوذ کلامی که روحانیون بین مردم دارند، نعمت بزرگی است.

وی افزود: اینکه انسان بتواند‌ هادی مردم باشد سعادتی است که خداوند شامل حال افراد می‌کند و اگر روحانی به دست خودش تضییع نعمت کرده و عملی انجام دهد که نفوذ کلامش بین مردم از بین برود، به مردم و به خودش جفا کرده است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه به راهکار موفقیت طلاب جوان اشاره کرد و گفت: طلبه هنگامی می‌تواند در مسیر کسب علم و کمال موفق باشد که به این مسئله به عنوان مسئولیت شرعی نگاه کند و به عنوان سرباز امام زمان(عج) خود را در قبال جامعه اسلامی مسئول بداند و با تمام توان در مسیری که پیش رو دارد استوار قدم برداشته تا به مقصد برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه آغاز به کار موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) سرآغاز راهی بزرگ است، عنوان کرد: این مرکز باید برای اقصی نقاط کشور اسلامی نیرو تربیت کند تا در این روزگار که طرق مختلفی برای به فساد کشیدن، بداخلاقی و بی‌ایمان کردن مردم به وجود آمده است در دفاع از دین و ولایت به میدان آمده و جانانه در مقابل همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی کنند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ضمن قدردانی از مسئولان این موسسه حوزوی بیان کرد: مسئولان موسسه امام رضا(ع) تمام توان خود را به کار بسته‌اند تا بتوانند بخشی از وظیفه سربازی که همه ما در قبال امام زمان (عج) داریم را ادا کنند و بتوانند خدمتگزار اسلام باشند.

واعظی در پایان اظهار کرد: امیدوارم عنایات حضرت ولی عصر(عج) شامل حال همه سربازانش شود تا بتوانیم به قدری از وظیفه سنگینی که بر دوش داریم جامه عمل بپوشانیم.

لازم به ذکر است، موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) با مجوز رسمی شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور تاسیس شده و اهدافی همچون احیای سنت‌های اصیل و آزموده آموزشی، پژوهشی و تربتی دیرین حوزه، بارویکرد تقویت آرمان تحول، ارتقا و توسعه تحصیلات عالی تخصصی حوزوی با تاکید بر پژوهش محوری را در دستور کار دارد.

همچنین تربیت محققان، مدرسان و متخصصان صالح، با توجه به نیازمندی‌های دستگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و دیگر مراکز حوزوی، دانشگاهی و طبقات اجتماعی مختلف کشور نیز از جمله ماموریت‌های این موسسه حوزوی است.

انتای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcbugbzprhb8.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما