پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 44608
منبع : پایگاه خبری پلیس

پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با اقدامات بر روي هسته انساني در محلات

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبليغ حوزه هاي علميه سراسر کشور در نشست تعاملي پليس،حوزه علميه و دستگاه قضا، گفت: پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بايستي با اقدامات بر روي هسته انساني در محلات صورت گيرد.
پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با اقدامات بر روي هسته انساني در محلات
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمين "نبوي" در اين نشست که به منظور ارزيابي عملکرد شوراي معتمد محله پليس برگزار شد، اظهار داشت: براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي بايستي اقدامات روي هسته ي انساني در محلات صورت گيرد.

معاون تبليغ حوزه هاي علميه ابراز داشت: هر حرکتي را که بخواهيم در کشور انجام دهيم چه مباحث تربيتي و چه مباحث ديني بايد اين حرکت از قم آغاز شود و در اين گونه مسائل بايستي قم الگو باشد.
وي افزود: استان قم يک استان مذهبي و داراي ظرفيت هاي تبليغي و تربيتي زيادي است و تاثير گذاري نيز در اين استان با جاهاي ديگر متفاوت است.

حجت الاسلام نبوي تصريح کرد: معمولاً براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي راه حل هاي کليشه اي تجويز مي شود شما مطمئن باشيد مخاطبين شما سروکاري با مسجد ندارند بنابراين بايستي اقدامات روي هسته ي انساني در محلات صورت گيرد.

معاون تبليغ حوزه هاي علميه تاکيد کرد: درد بايد خوب تشخيص داده شود و درمان نيز بر اساس مشکل بوجود آمده صورت گيرد.

حجت الاسلام نبوي با اشاره به خاص بودن مخاطبين و مزيت هاي نسبي حوزه علميه افزود: گروه هاي اجتماعي خاص عمده مخاطبين هستند که اگر اين مزيت هاي نسبي حوزه را با کاستي هاي اجتماعي پيوند بزنيم مشکلات اجتماعي و آسيب هاي مد نظر بهتر حل و پيشگيري مي شوند.

وي خاطر نشان کرد: اينکه برخي مشکلات را به قم نسبت مي دهند و ما آن را قبول هم نداريم اين به خاطر حساسيت هاي بالاي اين استان در بحث جرايم و آسيب هاي اجتماعي است و مردم و مسئولين اين استان دغدغه مند عمل مي کنند.

معاون تبليغ حوزه هاي علميه در پايان افزود: چنانچه پليس، مسئولان حوزه اجتماعي دستگاه قضا و حوزه علميه بخواهند از اقدامات و فعاليت هاي خود بخصوص کاهش آسيب هاي اجتماعي و ارتقاء امنيت اجتماعي نتيجه بگيرند بايستي نگاه خود را به هسته هاي انساني محلات معطوف کنند و هسته هاي انساني را پيدا کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند و از نزديک مشکلات را برطرف کنند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قم نيز در ابتداي اين نشست ضمن ارائه گزارشي از عملکرد شوراي معتمد محله (پليس) گفت: در حال حاضر طرح شوراي معتمد محله (پليس) در 300 مسجد اجرا شده که پشت سر هر برنامه اي اجرايي در اين مساجد کارشناس اداره برآورد اجتماعي حضور و طي نظرسنجي به نتايج خوبي رسيده که پس از اجراي برنامه هاي فرهنگي اجتماعي 20درصد از جرايم آن منطقه کاهش پيدا کرده است.

سرهنگ"احمد صادقي" تنها راه نجات خانواده ها را در رابطه با پيشگيري آشنايي خانواده ها با تربيت ديني قرآني و اسلامي دانست و افزود: امروز روش تربيت با گذشته بسيار متفاوت است و ما بايد بر اساس حمله ي نرم دشمن پاسخ دهيم و اين ممکن نيست مگر تربيت از حالت سنتي در آمده و مبناي دين مداري حاکم باشد.
 
وي ادامه داد: بزرگترين آفت بشريت امروز را، دچار شدن انسان به زندگي شيشه اي دانست و در بسياري از آسيب ها عدم کنترل صحيح خانواده ها در استفاده از فضاي مجازي ذکر کرد.

معاون اجتماعي استان فضاي مجازي را مثل رژيم غذايي دانست که انسان بايد آن را مديريت کند و بداند که چه چيزي براي او ضرر دارد و از چه چيزي مي تواند استفاده کند.

 وي پرسه زدن در فضاي مجازي را بدون هدف صحيح، قدم زدن در زباله دان توصيف کرد.

سرهنگ صادقي در پايان خاطر نشان کرد: هدف شوراي معتمد محله که متشکل از همکاري معاونت تبليغ حوزه علميه، معاونت اجتماعي دادگستري، سپاه و نيروي انتظامي است را آگاهي دادن هر چه بيشتر به خانواده و دور کردن آنها از انواع جرائم و کاهش موضوعاتي مثل اعتياد، طلاق و آسيب هاي حاشيه نشيني عنوان کرد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbw0ba.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما