چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 29218
وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران:

ساخت بیمارستان بزرگ قم سال ۹۴ آغاز می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: وزیر بهداشت از احداث بیمارستان بزرگ قم در سال ۹۴ خبرداد و گفت: آزمایشگاه مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد و وضعیت درمان شهر با توجه به جمعیت بیش از ۱ میلون و ۲۰۰ هزار نفری قم مناسب نیست.
ساخت بیمارستان بزرگ قم سال ۹۴ آغاز می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی قم با اشاره به اینکه وضعیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم مناسب نیست اظهارداشت: آزمایشگاه مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی وجود ندارد و وضعیت درمان شهر با توجه به جمعیت بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری قم مناسب نیست خیران فعال شدند و ساخت بیمارستان بزرگ قم سال آینده آغاز می‌شود.

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود پرستار و نیروی انسانی در قم افزود: این موضوع مشکلات زیادی برای مدیریت این فضا ایجاد می‌کند با توجه به این مشکلات بیمارستان فرقانی ۶ ماه نخست سال ۹۴ افتتاح می‌شود و کمبود تجهیزات بیمارستانی نیز برطرف می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص اقدام وزارت بهداشت در مقابله با تبلیغات مواد غذایی مضر در سطح شهر قم گفت: چون این شرکت‌های مواد غذایی مضر مانند پفک دارای مجوز و پروانه ساخت هستند، امکان اینکه وزارت بهداشت مانع فعالیت این کارخانه‌ها و مانع تبلیغات آن‌ها شود، وجود ندارد.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: باید برنامه‌ای وجود داشته باشد تا مردم مصرف اینگونه مواد غذایی مضر را کمتر کنند و استقبال نسبت به این مواد خوراکی کاهش یابد. نظر وزارت بهداشت براین است که برای کالا‌ها و اقلام آسیب رسان مانند مواد خوراکی مضر عوارضی وضع شود.

وی خاطرنشان کرد: برای کالایی مانند سیگار با وضع عوارض و کم‌شدن استقبال مردم، ۱۱ هزار میلیارد تومان به درآمدهای کشور اضافه می‌شود و در نتیجه استقبال مردم از این گونه مواد کاهش پیدا می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه نمی‌توان مانع فعالیت کارخانه‌های مواد مضر مجوزدار شویم، عنوان کرد: دولت و مجلس کمک کنند تا عوارضی برای این مواد، مانند سیگار و به ویژه برای خرده‌فروشان و دست فروشان وضع شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه خیران در بخش ساخت بیمارستان کمک کردند و سه بیمارستان در حال ساخت است، گفت: مشکلات به واسطه حضور خیران کاهش پیدا می‌کند. در زمینه بهداشت و درمان مسئولان همت کنند تا دانشگاه را برای رشد و دانش تجهیز کنند. دانشگاه علوم پزشکی قم باید بهترین دانشگاه باشد و باید به آن توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbw5b5.rhb98piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما