پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 41278
منبع : خبرگزاری فارس

همایش معاونین آموزشی مدارس ابتدایی قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با هفته دولت همایش معاونین آموزشی مدارس ابتدایی قم با حضور فرهنگیان در فرهنگسرای جوان برگزار شد.
همایش معاونین آموزشی مدارس ابتدایی قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، در این مراسم ابتدا کلیپی از اقدامات آموزش و پرورش در ساخت و تکمیل طرح‌های مختلف عمرانی در راستای توسعه زیرساخت های آموزشی پخش شد.

حمیدرضا شیخ الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم و معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این مراسم در خصوص توسعه کمی و کیفی آموزش‌های معلمان و معاونین و دوره‌های آموزشی به ایراد سخنرانی پرداختند.

جعفر رحمانی مدرس دانشگاه و دوره‌های ضمن خدمت آموزش و پرورش در این مراسم با اشاره به اینکه سه سطح مدیریتی وجود دارد گفت: سطح ارشد به عنوان رییس مدرسه، میانی به عنوان معاون و پایه به عنوان معلمان در مدارس هستند.

وی افزود: معاونان در مدارس وظایفی از جمله تنش‌زدایی، تفسیرکننده دوطرفه، قدرت اثرگذاری و اثر بخشی را دارند.

رحمانی با اشاره به اینکه معاون به عنوان کلیدی‌ترین نقش در مدارس است گفت: معاون به عنوان تعدیل کننده فشار است که هیچ ابزاری نمی‌تواند جایگاه مدیریتی آنها را بگیرید چرا که آنان میان دانش آموز و والدین و مدیر مدرسه ارتباط برقرار می‌کنند و به مشکلات رسیدگی می‌کنند.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: معلمان و معاونان جایگاه شغلی خویش را بدانند و با توجه به نقش تاثیر گذار نسل آینده‌ای فرهیخته تربیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: معلمی شغل انبیای الهی است از این رو باید به شغل خویش افتخار کرده و قدردان این نعمت بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbw5ba.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما