جمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 33448
رئیس مرکز تخصصی نماز

جامعه با عاشورایی شدن بستر ظهور را فراهم می‌کند

قم نيوز : قم نگار: رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه جامعه با عاشورایی شدن بستر ظهور را فراهم می‌کند، گفت: باید بررسی شود اگر بخواهیم ظهور و فرج روی دهد و جامعه منتظر شکل بگیرد، تاسوعا و عاشورا چه اندازه در جامعه منتظر زمینه‌ساز است.
جامعه با عاشورایی شدن بستر ظهور را فراهم می‌کند
به گزارش قم نگار، حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: عاشورا دانشگاه انسان‌سازی است و در آن قرب به حضرت حق، رسیدن به هدف خلقت و پیشرفت در عالم هستی انسان باید بهترین پیوند را با حادثه عاشورا داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر اندازه حادثه عاشورا را بهتر بفهمیم و با این حادثه ارتباط بهتری برقرار کنیم، رشدمان بیشتر می‌شود، گفت: همه می‌خواهیم در عالم اثرگذار باشیم، همه افراد به اندازه پیوندشان با واقعه عاشورا موثر واقع می‌شوند، بنابراین باید در نظر داشت برای یاری امام حسین(ع)، زمینه‌سازی ظهور و ایجاد فرهنگ انتظار بهترین الگو عاشورا است.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطرنشان کرد: جامعه با عاشورایی شدن بستر ظهور را فراهم می‌کند؛ باید بررسی شود اگر بخواهیم ظهور و فرج روی دهد و جامعه منتظر شود، تاسوعا و عاشورا چه اندازه در جامعه منتظر زمینه‌ساز است.

وی افزود: حضرت عباس(ع) یار امام حسین(ع) و نفر اول حادثه عاشورا است و در حدی که در زیارتنامه ایشان می‌خوانیم که با همه وجود از خود گذشت کردند و همه وجودشان فدای امام شد.

کفیل یادآور شد: امام حسین(ع) به کربلا آمدند، زیرا خود را ندیدند، کربلا یعنی خودبین نبودن و عاشورا تبدیل خودخواهی به خداخواهی است و فردی می‌تواند از عاشورا و کربلا الگوگیری کند که خودبین نباشد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای تغییر ما شهادت و اسارت اهل بیت(ع) را پذیرفتند، باید فکر کرد چه اندازه برای تغییر گام برداشتیم، عاشورایی شدن یعنی برای تغییر گام برداشتن است و کربلایی شدند یعنی اینکه انسان برای رشد حرکت می‌کند.

رئیس مرکز تخصصی نماز با بیان اینکه شرکت در جلسات عزاداری به دلیل بهشت رفتن نیست، گفت: همه مدیون امام حسین(ع) هستیم و هر آنچه داریم به خاطر حرکت امام حسین(ع) است، شرکت در جلسات عزاداری ادای دینی است که به امام حسین(ع) داریم.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) برای تغییر گام برداشتند، ما نیز برای تغییر خود و جامعه گام برمی‌داریم، فرد عاشورایی دغدغه‌اش یاری امام است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbwabf.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما