سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : 28598
تولیت مسجد مقدس جمکران:

غذای حلال و رزق طیب، زمینه ساز عمل صالح است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: موضوع غذای طیب بسیار مهم است که اگر نباشد عمل صالح هم شاید فایده‌ای نداشته باشد.
غذای حلال و رزق طیب، زمینه ساز عمل صالح است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در شصت و سومین جلسه شورای معاونان مسجد مقدس جمکران پیرامون آیات شریفه 54 تا 56 سوره مبارکه اعراف اظهار داشت: این آیات شریفه از آیات فوق العاده قرآن کریم است و به تعبیر آیت‌الله جوادی آملی شاید از غرر آیات باشد.
 
 تولیت مسجد مقدس جمکران به نقلی از آیت‌الله خزعلی درباره این آیات اشاره کرد و افزود: آیت‌الله خزعلی مستقیما از مرحوم کربلایی کاظم ساروقی شنیده، این آیات نخستین آیاتی بوده که مرحوم کربلایی کاظم در کتیبه امامزاده محل زندگی اش خوانده است البته در واقع کتیبه‌ای نبوده و این آیات شریفه به کربلایی کاظم القاء شده است.
 
رحیمیان در شرح حال کوتاهی از مرحوم کربلایی کاظم گفت: ایشان یک انسان کاملا بی‌سواد بوده که حتی الفبای اسم خودش را هم بلد نبوده است، اما به دلیل انجام یکی از واجبات الهی یعنی کسب رزق حلال که تا آخر عمر هم به آن ملتزم بوده است این کرامات به او داده می‌شود.
 
وی ضمن بیان آیه شریفه «کُلُوا مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَاعْمَلُوا صَالِحًا» تصریح کرد: موضوع غذای طیب بسیار مهم است که اگر نباشد عمل صالح هم شاید فایده‌ای نداشته باشد.
 
رحیمیان خاطرنشان کرد: شاید پیام اصلی این آیات شریفه قسمت پایانی آیه 56 سوره مبارکه اعراف است که می‌فرماید: «إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِّنَ الْمُحْسِنِینَ» که چون کربلایی کاظم از محسنان بوده است شامل این رحمت الهی می‌شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbwsb5.rhbw9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما