يکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : 48848
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله اعرافی:

حوزه علمیه آماده همکاری برای شهرسازی اسلامی است

قم نيوز : قم نيوز: مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شهرسازی اسلامی را پایه و بنیان نظام مهندسی دانست و گفت: حوزه علمیه به‌رغم تمام توانمندی‌ها، کمتر ورود دقیق و مجتهدانه به این موضوعات داشته است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شهرسازی اسلامی را پایه و بنیان نظام مهندسی دانست و گفت: حوزه علمیه به‌رغم تمام توانمندی‌ها، کمتر ورود دقیق و مجتهدانه به این موضوعات داشته است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور، شهرسازی اسلامی را پایه و بنیان نظام مهندسی دانست و گفت: حوزه علمیه به‌رغم تمام توانمندی‌ها، کمتر ورود دقیق و مجتهدانه به این موضوعات داشته است.
به گزارش قم نيوز، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ادارات کل و مجموعه‌های قم، با مجموعه‌های استان‌های دیگر متفاوت هستند؛ چراکه وصل به حوزه‌های علمیه بوده و باید تفاوت‌ها محسوس باشد.

وی ابراز داشت: باید نگاهی جامع‌تر در مجموعه شما اعم از «فلسفی»، «فقهی»، «ارزشی و اخلاقی» و «تاریخی و تمدنی اسلامی» وجود داشته باشد؛ چرا که این چهار مسئله به یکدیگر پیوسته بوده و مرتبط می‌باشند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: اگر بخواهیم به نگاه و نظریه جامع و کلان اسلامی برسیم، باید این چهار مسئله را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا دستاورد مناسب را به دست آوریم.

وی تصریح کرد: شهرسازی اسلامی پایه و بنیان موضوع نظام مهندسی است و باید با توجه و دقت بیشتری به این مسئله نگاه کرد؛ البته باید این اعتراف را داشته باشیم که حوزه علمیه به رغم تمام توانمندی‌ها، ورود دقیق و مجتهدانه‌ای کمی به این موضوعات داشته است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: یکی از مباحث موجود در موضوع راه و شهرسازی، مسائلی است که در غرب تولید شده؛ البته باید این نکات را دید؛ ولی در آن متوقف نشد و ادامه مسیر داد.

وی اظهار داشت: ایجاد کارگروه‌هایی برای این موضوعات متشکل از اعضای اداره کل راه و شهرسازی و فضلایی از حوزه علمیه می‌تواند گره گشای بسیاری از مسائل باشد.

امام جمعه قم در بخش دیگر از سخنان خود به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تلاوت قرآن یکی از برنامه‌های ما در این ماه است و در این کتاب آسمانی شاخص‌هایی برای شهر اسلامی بیان شده که امنیت، آسایش و پرستش خداوند متعال از جمله این شاخص‌ها می‌باشد.

وی ابراز داشت: محور شهر اسلامی، امنیت جامعه است که خط دهنده به اخلاق و وظایف شهروندان و حافظان امنیت آن می‌باشد.

برگزاری همایش با موضوع اخلاق مهندسی

در ابتدای این دیدار، مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با ارائه گزارشی گفت: برگزاری همایشی با موضوع اخلاق مهندسی از سوی وزارت راه و شهرسازی ابلاغ گردیده که دبیرخانه این همایش به استان قم محول شده است.

حسن صبوری اظهار داشت: حوزه علمیه ظرفیت بزرگی برای دستگاه‌های گوناگون است تا بتوانند از آن استفاده نمایند؛ به همین دلیل از شما به عنوان مدیر حوزه‌های علمیه برای سخنرانی و حضور در این همایش دعوت می‌نماییم.

رئیس نظام مهندسی استان قم نیز در این دیدار گفت: ما در قم مهندسین جوانی داریم که هم روحانی بوده و هم از مهندسان ما هستند که از امتیازات استان قم می‌باشد.

امین مقومی اظهار داشت: امروز در زمینه اخلاق مهندسی در کشور کار مناسبی انجام نشده و نیازمند تقویت و بومی سازی آن هستیم.

رئیس نظام مهندسی استان قم تصریح کرد: بیش از پنج هزار نفر از مهندسین در نظام مهندسی قم عضو بوده و بیش از نیمی از آنان پروانه اشتغال دارند.
انتهاي پيام / 137
https://qomnews.ir/vdcbwwba.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما