چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۸
کد مطلب : 48217
منبع : پارس نیوز

تغییرات ملموسی روحانی از شیرودی تا آزادی/ نارضایتی اصلاح طلبان بخاطر عدم اجرای شعارهای سیاسی

قم نيوز : قم نیوز: آنچه مشخص شده دو راهبرد اپوزوسیون وضع موجود و بهبود وضع موجود دو اقدام برجسته دولت روحانی در طی این دو جایگاه است.
تغییرات ملموسی روحانی از شیرودی تا آزادی/ نارضایتی اصلاح طلبان بخاطر عدم اجرای شعارهای سیاسی
به گزارش قم نیوز، از شیرودی تا آزادی فاصله کمی در جغرافیای تهران نیست. اگر در ساعات ترافیک تهران بخواهیم از شیرودی تا آزادی برویم ساعت زیادی را در ترافیک طی میکنیم. مسئله مهمی که روحانی در زمان کوتاهی طی کرد تا نشان دهد، ژست اپوزوسیون وضع موجود را دارد. روحانی در شیرودی با حمله به کاندیداهای رقیب وضع موجود را دسترنج آنان دانست و به جای دفاع از عملکرد خود در چهار سال مسئولیت، کاملا جانبدارانه و بدون استناد واقعی ادعاهای خلاف واقع را نسبت به رقبا بیان کرد. ابهام سازی، دروغ بزرگ، جریان سازی احساسی و از همه مهمتر انکار وضع موجود از رویدادهای بود که روحانی از شیرودی تا آزادی طی کرد و در نهایت در آزادی وعده هایی که داد انگار قرار است با تصدی ریاست جمهوری به آن برسد. آنچه مشخص شده دو راهبرد اپوزوسیون وضع موجود و بهبود وضع موجود دو اقدام برجسته دولت روحانی در طی این دو جایگاه است.

روحانی در قدم اول از اطراف رقبای خود یک بت بزرگ ساخت. بتی که اگر روی کار بیایند چیزی جز برگشت به عصر پارینه سنگی برای ایران به ارمغان ندارد. او این بت را با هجمه تمام در مناظره سعی کرد بشکند. حمله بی امان، تهمت و بیان خلاف واقع موجب شد تا تصور شود تنها کسی که قادر است از این ها عبور کند، روحانی است. تیتر روحانی لوله کرد در همین راستا قابل تحلیل است.

در قدم سوم روحانی بیش از همه شعار داد. او حتی شعارها و اقدامات رقبای خود را کپی کرد تا بیش از گذشته با شعار آنها سر دست بیاید. روحانی در آزادی از موضوعاتی گفت که حتی تصورش را هم در این چهار سال نداشت و دلیل انتقام مخالفینش عدم اجرای این برنامه ها در طول مدت چهار سال بود.

از شیرودی تا آزادی روحانی تغییرات ملموسی داشت. او رسما از اصلاحات گفت و سعی کرد رای اصلاحات را جلب کند. حتی پیام حمایت رسمی اصلاح طلبان از روحانی پس از قربون صدقه از اصلاحات در آزادی بود. به نظر می رسد روحانی بر سر موارد و خواست های اصلاح طلبان به توافق رسیده است. از طرفی خیالش از کنار کشیدن جهانگیری جلب شده و میداند از سوی اصلاح طلبان خطری ندارند. روحانی در آزادی سعی کرد از اپوزوسیون به سمت حامی اصلاحات برود. حتی خود را در مسیر اصلاح طلبی باز تعریف کند. بحث های سیاسی و نه اقتصادی تنها وعده ها و مطالبات جریان اصلاحات از روحانی است و او با ژست اپوزوسیونی که از شیرودی گرفت توانست بدنه اصلاحات را راضی کند.

خبرها حکایت از نارضایتی اصلاح طلبان در بدنه از روحانی بخاطر عدم اجرای شعارهای سیاسی است. در واقع روحانی با مسئله مهمی چون نارضایتی مواجه بود که در شیرودی و ازادی توانست این نارضایتی را اقناع کند.جمع بندی شیرودی تا آزادی نشان میدهد، روحانی تمایل ندارد در وضع موجود بدون دریافت سهم قابل توجهی از اصلاح طلبان کاری کند. او میداند تاریخش در صورت تمدید تا 1400 است و پس از آن اصلاح طلبان به راحتی او را در تاریخ مصرف میکنند و عدم بهبود وضع موجود به ویژه معیشت اجتماعی اینده اصلاح طلبی را هم به خطر می اندازد. بده بستان های سیاسی تا چند روز دیگر خود را نشان میدهد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbz5ba.rhbw8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما