شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 47137
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله حسینی بوشهری تاکید کرد

ارتباط مستمر اعضای شورای شهر با مردم/زمینه‌های سرمایه‌گذاری در قم تسهیل شود

قم نيوز : قم نیوز: نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر با مردم گفت: شورایی موفق است که ارتباط درستی با مردم داشته باشد؛ گاهی مسوولان اینقدر درگیر جلسات و برنامه‌ها می‌شوند که فرصتی برای مردم ندارند.
ارتباط مستمر اعضای شورای شهر با مردم/زمینه‌های سرمایه‌گذاری در قم تسهیل شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به جایگاه و شرایط شوراهای شهر در کشور اظهار کرد: اگرچه شورا از بدو پیدایش با تهدیدهایی همراه بود که می‌تواند نقش کمک‌کنندگی داشته باشد یا ترمز و کنترل کننده و مسوولان عنوان می‌کردند که با وجود شورا نمی‌توانند فعالیت کنند.

وی ادامه داد: هرکاری بی نقص نیست و شوراها هم از این نظر بی نقص نبوده‌اند و گاهی نگرانی جدی از روند کار شوراها وجود داشت ولی در مجموع اگر بخواهیم کارنامه شوراها را بررسی کنیم بسیار موفق بوده است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: شورای شهر یک مجموعه فکری و نظری در کنار شهردار هستند که با دید باز می‌توانند در همه مسائل در فرصتی کافی و مناسب با آسیب‌شناسی و ارزیابی ابعاد مختلف برنامه‌های شهرداری را عملیاتی و اجرایی کنند.

وی ادامه داد: کارهایی که در مدت چهار سال اخیر در شورای شهر قم انجام شده با وجود تغییراتی که در شهر است در مقایسه با سال‌های قبل قابل قیاس نیست.

حسینی بوشهری گفت: توسعه معابر و شوارع و کاهش معضلات ترافیکی نشان از همین مساله است و گشت و گذاری که در شهر داریم روح حیات و زندگی احساس می‌شود و نشان می‌دهد مجموعه‌ای با انگیزه و پرتلاش و فکر و ایده  همراه با تصمیم درست خلاهایی که وجود داشته را احصا کرده و نیازها را یکی پس از دیگری به اتمام می‌رسانند.

وی گفت: خدمات این چند سال نشان از این است که عزم و اراده‌ای ویژه برای خدمت شایسته به مردم وجود دارد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتظاری که از شورای قم داشتیم خصوصا از نظر وحدت و انسجام احساس‌ می‌کردم بهتر از این می‌تواند باشد و این 21 نفر می‌توانستند تصمیمات بسیار بهتری بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه قم نقش الگویی برای شهرهای دیگر دارد بیان کرد: امیدوارم همه تلاش کنند و با تجربه کاری شورایی منسجم برای دوره آینده انتخاب شود و شرایطی پیش آید که در دوره آینده همگرایی بیش از اختلاف باشد.

حسینی بوشهری بیان کرد: فرصت‌ها به زودی از دست می‌رود و بستگی دارد که چه نوع استفاده‌ای شود که این فرصت زمینه خدمت باشد یا خیر و امیدواریم افرادی متعهد، متخصص و کاردان برای شورای آینده انتخاب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه در طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دچار تنگ‌نظری نشویم گفت: باید در برنامه‌ها آینده را ببینیم و هرجا پروژه‌ و طرحی را می‌بینیم افق دوردستی را مورد توجه قرار دهیم.

حسینی بوشهری آینده‌نگری را یکی از اصول مدیریت شهری عنوان و تصریح کرد: افق دوردست را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهید و قم مرکز نشر معارف اهل‌بیت است و گسترده‌تر خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر ضرورت ارتباط مستمر با مردم گفت: شورایی موفق است که ارتباط درستی با مردم داشته باشد؛ گاهی شما اینقدر درگیر جلسات و برنامه‌ها می‌شوید که فرصتی برای مردم ندارید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه خروجی جلسات شما باید پاسخگوی نیازهای مردم باشد تصریح کرد: البته در مورد هر نیازی نمی‌توان برنامه‌ریزی کرد اما در جمع‌بندی کلی باید نیازها احصاء شده و در راستای رفع آنها کوشش کرد.

وی حضور منظم اعضای شورا در بین مردم را موجب جلوگیری از تنش‌ها عنوان کرد و گفت: اگر مردم با شما انس داشته و مرتبط باشند دیگر موضع در مقابل شما نمی‌گیرند و احساس خدمت شما را درک می‌کنند.

حسینی بوشهری با اشاره به بودجه شهرداری‌ها خاطرنشان کرد: با وجود افزایش چشم‌گیر بودجه شهرداری قم اما این رقم‌ها پاسخگوی نیاز شهر نیست و باید به دنبال جذب حمایت بخش خصوصی باشید.

وی با تاکید بر تسهیل روند سرمایه‌گذاری در شهر قم بیان کرد: به ما گزارش داده‌اند که در برخی موارد روند سرمایه‌گذاری با اخلال مواجه است و برخی کارشکنی می‌کنند که اگر اینطور باشد شهر پیشرفت پیدا نمی کند؛ اگر برنامه‌ریزی و حمایت درست باشد همه می‌خواهند که در قم سرمایه‌گذاری داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه توسعه تنها حرف اول را نمی‌زند خاطرنشان کرد: توسعه باید متوازن و متناسب با جایگاه و ظرفیت شهر قم باشد.

وی گفت: صرفا هر پروژه‌ای که در شهرهای دیگر وجود دارد در قم نمی‌توان اجرا کرد و پروژه‌ای اجرایی شود که وقتی کسی نگاه می‌کند احساس کند که این پروژه با حرم متناسب است.

حسینی بوشهری با تاکید بر ضرورت حفظ و بهسازی بافت‌هایی که شناسنامه قم هستند خاطرنشان کرد: در کنار توسعه شهر باید به حفظ بافت‌های سنتی و با اهمیت قم توجه کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت تشویق مردم برای استفاده از امکانات عمومی گفت: شرایطی در کشورهای دیگر فراهم شده که مردم احساس می‌کنند اگر با حمل و نقل عمومی جابجا شوند صرفه اقتصادی بیشتری نصیب آنها خواهد شد و در شهر قم نیز برای رفع مشکلات ترافیکی باید به این مساله توجه کرد.

وی با بیان اینکه ورودی‌های قم زیبا نیست گفت: باید نسبت به بهسازی ورودی‌های قم اقدام کرد و شرایطی فراهم شود که کسی که وارد قم می‌شود جایگاه این شهر را درک کند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbz8ba.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما