جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب : 33187
حجت الاسلام رفیعی:

امروز حمایت از ولایت فقیه مصداق یاری امام حسین است

قم نيوز : قم نگار: عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) به مصادیق محبت و یاری رساندن اهل بیت(ع) در این زمان اشاره کرد و گفت: حضور در مجلس عزای اهل بیت(ع)، نماز اول وقت، داشتن اخلاق نیکو، پرداخت خمس و زکات و کمک به حرم امامان(ع)، حمایت از علمای اسلام و ولایت فقیه از مصادیق یاری رساندن و محبت به اهل بیت(ع) در زمان کنونی است.
امروز حمایت از ولایت فقیه مصداق یاری امام حسین است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص)، شب گذشته در مراسم عزاداری هیأت رزمندگان که مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا قم برگزار شد، به تببین شعارها و رجزهای امام حسین(ع)، بنی هاشم و یارانش پرداخت و گفت: شعار نشان دهنده هدف شخص و مکتب هر فردی است و «قولو لا اله الا الله تفلحوا» نخستین شعاری در اسلام بوده است.

حجت الاسلام رفیعی بیان کرد: شعار به معنای نشانه و علامت است؛ شعار گاهی به تابلو و پرچم و گاهی به صورت شعر و سروده است، شعار باید کوتاه، گویا، محرک، نشان دهنده هدف و موزون باشد تا اینکه همه آن را بفهمند و شعار را حفظ کنند.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: سرود ملی کشورهای نشان دهنده حکومت حاکم بر مردم آنها است و در سرود ملی ایران یادی از شهدا، امام خمینی(ع)، استقلال و آزادی شده است.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد:۱۶۰ آیه قران با کلمه رب و ربنا شروع می‌شود و این آیات شعارهای قرآنی هستند و مناسب است که در مدرسه‌های آموزش و پرورش این شعارهای قرآنی تعلیم و آموزش داده شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: در جنگ بدر، جنگ احد و جنگ خندق مسلمان با شعارهایی که نشان دهنده هدف اسلام است با سر می‌دادند.

وی با بیان این که شعار نشان دهنده هدف، شخصیت جایگاه انسان است، گفت: اصحاب سیدالشهدا(ع) زمانی که برای جنگ با دشمن به میدان می‌رفتند رجز می‌خواندند و در این رجزهای ضمن معرفی خود، اهداف قیام را معرفی می‌کردند، امام صادق(ع) در روایتی فرموده است که شعار امام حسین(ع) و شعار ما اهل بیت «یا محمد یا محمد» است.

حجت الاسلام رفیعی در ادامه سخنانش ابراز کرد: ابوثمامه صائدی یکی از یاران امیرالمؤمنان(ع) بوده که در جنگ صفین شرکت کرده است؛ زمانی که مسلم به کوفه آمد با وی ببعت کرد، پس از شهادت مسلم خود را لشکر امام حسین(ع) رساند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: روز عاشورا هنگامی که وقت نماز فرا رسید ابوثمامه به امام حسین(ع) گفت به خدا سوگند تا من پیش روی تو کشته نشوم شما به شهادت نخواهی رسید، اما دوست دارم آخرین نماز را با شما بخوانم؛ سیدالشهدا(ع) به وی فرمود از نماز یاد کردی خداوند تو را از نمازگزاران و قرار دهد.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: زمانی ابوثمامه در برابر لشکریان یزید قرار گرفت سه بیت شعر خواند در آن رجز محبت خویش را به اهل بیت(ع) اثبات کرد، وی رجز خویش را اینگونه بیان کرد «به آل پیامبر(ص) و دخترانش تسلیت می گویم به خاطر گرفتاری نوه پیامبر(ص) که بهترین انسان‌ها است؛ به حضرت زهرا(س) و شوهرش که پس از پیامبر(ص) خزانه علم الهی‌اند و بر تمام مردم‌ شرق و غرب تسلیت می‌گویم و برای گرفتاری حسین(ع) راستگو و درستکار اندوهناکم پس چه کسی پیغام مرا به پیامبر(ص) و دخترش می‌رساند که فرزندت در سختی است.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) ابراز کرد: از شعار ابوثمامه این گونه برداشت می‌شود هر فردی نسبت اهل بیت(ع) وظایفی دارد که باید در زندگی خویش انجام دهد.

حجت الاسلام رفیعی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده است هر فرد مسلمان نسبت به اهل بیت(ع) چهار وظیفه دارد که آنها را یاری کند، حاجت ایشان را برآورده کند و محبت اهل بیت(ع) را در زبان و قلب داشته و آنها را کمک کند.

وی به مصادیق محبت و یاری رساندن اهل بیت(ع) در این زمان اشاره کرد و گفت: حضور در مجلس عزای اهل بیت(ع)، نماز اول وقت، داشتن اخلاق نیکو، پرداخت خمس و زکات و کمک به حرم امامان(ع)، حمایت از علمای اسلام و ولایت فقیه از مصادیق یاری رساندن و محبت به اهل بیت(ع) در زمان کنونی است.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اهداف دشمنان برای از بین بردن معارف اسلامی در جامعه، بیان کرد: دشمنان اسلام قصد دارند با شبهه افکنی معارف و اعتقادات اسلامی را از جوانان بگیرند و محبت به اهل بیت(ع) را میان مردم کمرنگ کنند بجای آن محبت کاذب، مجازی و حرام را بیاورند، بنابراین مناسب است با ترویج عزاداری در جامعه محبت اهل بیت(ع) را میان مردم گسترش دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbz8bf.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما