چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 28967
رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی:

گردشگری قلب تپنده اقتصاد ایران است

قم نيوز : قم نیوز:رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی گفت: گردشگری قلب تپنده اقتصاد ایران است و دولت بر این اعتقاد است که باید با توسعه آموزش بتوانیم به این مهم دسترسی پیدا کنیم.
گردشگری قلب تپنده اقتصاد ایران است
به گزارش قم نیوز،  شهرود امیرانتخابی در آیین آغاز به کار دومین جشنواره غذاهای ایرانی که سه‌شنبه شب در سالن بوستان نرگس برگزار شد، هدف از برگزاری این جشنواره توسط مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی قم را کمک به اقتصاد خانواده و معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان عنوان کرد و گفت: یکی از سیاست‌های جدی دولت یازدهم توسعه صنعت گردشگری است و دولت سیاست کلان کشور را در راستای رونق اقتصاد فرهنگی به جای اقتصاد نفتی در دستور کار دارد.
 
وی ادامه داد: این موضوع مهم هم در دولت و هم در میراث فرهنگی مطرح است که چگونه بتوانیم از ظرفیت کشور برای اشتغالزایی و کسب درآمد استفاده کنیم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقطه عطفی برای دیگر استان‌ها برای تقویت صنایع دستی و صنعت گردشگری باشد.
 
رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه برای توسعه فرهنگی گردشگری باید به سمت حمایت از ترویج فرهنگ روستایی و عشایری حرکت کنیم، بیان کرد: حمایت از طریق کمک و باز کردن مسیر برای بخش خصوصی و واگذاری تصدی‌گری دولت اتفاق می‌افتد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی که با حضور اصناف و دانشجویان صورت گرفته و دولتی نیست، می‌تواند مفید باشد.
 
امیرانتخابی موسسه آموزش عالی سازمان میراث فرهنگی را متولی بحث آموزش‌های تخصصی در زمینه‌های صنعت غذا، گردشگری، صنایع دستی و سایر صنایع وابسته به آن معرفی کرد و ادامه داد: برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، کارگاه‌های آموزش عملی و انتقال تجربیات به صورت عملی به علاقمندان موجب می‌شود که این صنعت به خوبی در کشور توسعه پیدا کند.
 
وی از گردشگری به عنوان قلب تپنده اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: دولت بر این اعتقاد است که باید با توسعه آموزش بتوانیم به این مهم دسترسی پیدا کنیم و امروز شاهد هستیم مرکز علمی کاربردی میراث فرهنگی استان قم در این زمینه خوش درخشیده است.
 
رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پایان با اشاره به اینکه امروز آموزش عالی در کشور با بحران توزیع مواجه شده است، خاطرنشان کرد: امروز فارغ‌التحصیلان فوق لیسانس و دکترای زیادی بیکار و بدون مهارت در کشور وجود دارند و این موضوع باید مد نظر خانواده‌ها قرار گیرد که فرزندانشان را به سمت فراگیری مهارت‌های عملی در موضوع کسب و کار سوق دهند و دولت نیز موضوع مهارت آموزی را در دستور کار خودش قرار داده است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcbz9b5.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما