دوشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 41377
منبع : خبرگزاری تسنیم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

۲۷۲ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان در قم افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بابیان اینکه ۲۷۲ پروژه کشاورزی با اعتباری نزدیک به ۱۹۳ میلیارد افتتاح‌شده است، گفت: مجموع اعتبارات دولتی برای ۲۷۲ پروژه، ۳۰ میلیارد تومان و بیشترین جذب سرمایه‌گذاری‌ها با اعتبارات خصوصی بوده است.
۲۷۲ پروژه کشاورزی با اعتبار ۱۹۳ میلیارد تومان در قم افتتاح شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی در مراسم افتتاح 48 پروژه کشاورزی که به مناسبت هفته دولت در قم برگزار شد، اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی استان قم نسبت به کشور بسیار کم است چراکه 46 صدم درصد زمین‌های کشاورزی کشور راداریم اما عملکرد خوبی در سطح استان و کشور داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بابیان اینکه براساس آمار سال 94 حدود 747 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی داشتیم، افزود: این میزان 67 صدم درصد نسبت کل کشور بوده ازاین‌رو باید اذعان کنیم که کشاورزی وسیعی نداریم اما کشاورزان خوبی در سطح استان داریم.

طلایی با اشاره به شرایط بد استان قم از نظر وضعیت آبی افزود: برای اینکه کشاورزی استان باقی بماند باید آبیاری‌های نوین را در سطح استان حمایت کرده و توجه ویژه داشته باشیم همچنین در بحث اعتباری در ردیف 31 کشور بودیم اما در دو سال گذشته یک اجماعی در مجموعه استان ایجاد شد و بالای 28 هزار نفر روز درزمینهٔ آب آموزش داشتیم.

وی بابیان اینکه در سامانه آبیاری تحت‌فشار استان قم از ردیف 31 به نهم کشوری رسیده است، گفت: اگر این روند ادامه یابد ظرف 4 سال آینده زمین‌های کشاورزی ما همگی تحت آبیاری تحت‌فشار قرار می‌گیرند همچنین 6 هزار هکتار آبیاری پرفشار در استان قم داشتیم که اکنون بیش از 3 هزار هکتار به این آمار افزوده‌شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به افزایش صیفی‌جات و ذرت گفت: در سال گذشته 18 درصد اراضی تحت کشاورزان مدیریت کردند و 15 و نیم درصد کاهش یونجه داشتیم همچنین هفتادودو هکتار کشت گیاهان دارویی بود و تلاش استان بر جایگزینی کشت پسته به جای یونجه است.

طلایی با اشاره به خدمات ارائه‌شده در زمینهٔ سیستم آبیاری قطره‌ای، خاطرنشان کرد: در زمینهٔ صنایع تبدیلی تکمیلی بیشترین عامل مهاجرت روستایی به شهر بحث اشتغال است از این‌رو جلسات متعددی با حضور استاندار انجام‌شده که بحث اشتغال را در روستا حل کنیم.

وی با اشاره به وضعیت دام و طیور گفت: در هفته دولت 48 پروژه اعتباری بیش از 53 میلیارد تومان و اشتغال‌زایی 482 نفر در استان قم شاهد هستیم همچنین مجوز فعالیت 10 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی تا پایان سال صادر خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بابیان اینکه 272 پروژه بااعتباری نزدیک به 193 میلیارد در دولت تدبیر و امید افتتاح‌شده است ، گفت: مجموع اعتبارات دولتی برای 272 پروژه 30 میلیارد تومان بوده و بیشترین جذب سرمایه‌گذاری‌ها با اعتبارات خصوصی انجام‌گرفته است.

طلایی افزود: در استان روزانه بین 5 الی 7 تن قارچ مصرف می‌شود و با تولید این مجتمع استان قم دیگر واردات قارچ  را نخواهیم داشت.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzfba.rhb8zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما