چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : 32377
مدیر حوزه‌های علمیه فارس:

کتب درسی حوزه علمیه خواهران متناسب با نیاز بانوان تغییر کند‌

قم نيوز : قم نگار: مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: باید درس‌ها با رشته‌ها و واحدهای درسی خواهران در حوزه علمیه خواهران هماهنگ باشد و ‌روی کتب درسی سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.
کتب درسی حوزه علمیه خواهران متناسب با نیاز بانوان تغییر کند‌
به گزارش قم نگار، آیت‌الله علی موحد پیش از ظهر امروز در اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که در مجتمع فرهنگی نرجس خاتون (س) جمکران برگزار شد،‌ با تأکید بر اینکه قطعاً حوزه علمیه دانشگاه نیست و باید نکات مثبت موجود در دانشگاه را اخذ و از نکات منفی دوری‌کنیم، اظهار داشت: هدف در دانشگاه گرفتن مدرک و داشتن شغل است اما در حوزه علمیه خواهران فارغ از این مسئله، هدفشان باید برطرف‌کردن نیاز امروز و مشکلاتی باشد که جامعه جهانی برای جمعیت زنان ایجاد کرده است.

آیت‌الله موحد با تأکید بر اینکه باید مدیریت در حوزه علمیه خواهران به‌گونه‌ای باشد که تحولی را در جامعه ایجاد کند، گفت: مدیریت در حوزه‌های علمیه خواهران یک مدیریت عادی نیست و ایجاد تحول در افراد از رسالت‌های مدیران است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید فرهنگ‌ساز باشند و ‌مدیرانی که قدرت تحول در حوزه‌های علمیه دارند، سرکار بیایند و برای آن‌ها مدرک، پست و درآمد مطرح نباشد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس خاطرنشان کرد: تأمین بودجه از ناحیه دولت انجام می‌شود اما باید از کمک‌های مردم در این زمینه استفاده شود؛ از طرفی صدا و سیما باید در زمینه اطلاع‌رسانی اقدامات مناسب انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه صداوسیما نقشی کمی در معرفی خدمات حوزه علمیه خواهران دارد، گفت: در استان فارس بیش از ۳۰۰ نفر خواهر مبلغ داریم.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس تصریح کرد: الگوسازی دارای اهمیت بسزایی در حوزه علمیه خواهران است و باید مدرسه‌ای به‌عنوان الگوسازی انتخاب و بررسی‌های دقیقی در این رابطه صورت گیرد.

آیت‌الله موحد خاطرنشان کرد: انتخاب افراد مسئول در حوزه علمیه باید دقیق انجام و به‌اندازه سطح فکر و فرهنگ هر استان و جایگاه آن استان مدیر انتخاب شود.

مدیر حوزه‌های علمیه استان فارس گفت: باید درس‌ها با رشته‌ها و واحدهای درسی خواهران در حوزه علمیه خواهران هماهنگ باشد و بر روی کتب درسی سرمایه‌گذاری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbzfbf.rhb5zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما