دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 36067
منبع : خبرگزاری دانشجو
گزارش کوتاهی از بازخوانی نحوه شهادت احمد کاظمی و همراهانش

شهید کاظمی: خداوندا روزی شهادت می‌ خواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت

قم نيوز : قم نگار: شهید کاظمی در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: خداوندا روزی شهادت می‌ خواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت.
شهید کاظمی: خداوندا روزی شهادت می‌ خواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت
به گزارش قم نگار، امروز هواپيماي جت دو موتوره فالكن نيروي هوايي سپاه با خلباني سرتيپ پاسدار كروندي كه خود هم فرمانده پايگاه هوايي قدر تهران و هم استاد خلبان با بيش از دو هزار ساعت پرواز بود از تهران به مقصد اروميه عازم مي ‌شود و در نزديكي فرودگاه اروميه موقع باز كردن چرخ هاي هواپيما به برج اطلاع مي ‌دهد چرخ هاي هواپيما باز نمي ‌شود و از فرودگاه براي بازگشت به تهران اجازه مي ‌گيرد. هواپيما فاصله زيادي از باند فرودگاه نگرفته بوده كه خلبان به برج اطلاع مي‌ دهد كه هر دو موتور هواپيما از كار افتاده است و بعد از آن صداي خلبان قطع شده و هواپيما سقوط مي ‌كند و هر ۱۱ سرنشين هواپيما به شهادت مي ‌رسند. اینها اظهارات سردار سید یحیی رحیم صفوی فرمانده وقت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در یک گفتگوی خبری در روز ۱۹ دی ماه ۸۴ اعلام می شود.

در کنار شهید احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه ۱۰ نفر دیگر از فرماندهان این نیرو به فیض شهادت می رسند. سردار شاهمرادي معروف به حنيف، معاون اطلاعات نيروي زميني سپاه، سردار سعيد مهتدي جعفري فرمانده لشكر مكانيزه ۲۷ محمد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم، سعيد سليماني معاون عمليات نيروي زميني سپاه، سردار صفدر رشادي معاون طرح و برنامه نيروي زميني سپاه، سردار غلامرضا يزداني فرمانده توپخانه نيروي زميني سپاه، سردار سرتيپ كروندي فرمانده پايگاه هواپي قدر نيروي هوايي سپاه و خلبان اول، سرتيپ احمد الهام ‌نژاد كه خلبان دوم و فرمانده دانشكده هوايي سپاه بوده و همچنين سرهنگ بصيري مسئول فني پرواز و سرهنگ آذين‌ پور رئيس دفتر نيروي زميني سپاه از جمله شهدای این حادثه تلخ محسوب می شوند.

احمد کاظمی یک شب پیش از پرواز ۲۳۲ از همراه نشدنش با یاران شهید خود حسرت می خورد و می گوید: «شهدا خیلی به گردن ما حق دارند، باید تلاش زیادی کنیم باید در اردوهای راهیان نور از همه شهدا (ارتش، سپاه، بسیج) بگویید، از خودتان نگویید از دیگران بگویید. از نیروی هوایی ارتش از هوانیروز ارتش، از شهدای ارتش و جهاد بگویید.»

سردار مسعود جزایری سخنگوی وقت سپاه نیز در اعلام دلیل سقوط هواپیما اعلام می کند: «هواپيمای جت فالکن از جمله هواپيماهای کوچک مسافر بری و مجهز به امکانات رفاهی برای مسافران است که در کشورهای مختلف مورد استفاده مقامات و مديران ارشد شرکت ها قرار می گيرد و سپاه پاسداران نيز از اين هواپيما برای حمل و نقل فرماندهان ارشد خود استفاده می کرده است.»

جزایری علت اصلی سقوط هواپیما را که موجب از کار افتادن موتورها شده، تمام شدن بنزین عنوان می کند و می گوید: «اين هواپيما كه از مقصد تهران به سمت اورميه در حال پرواز براي انجام ماموريت بوده و قصد فرود در فرودگاه اورميه داشته به علت شرايط جوي نتوانسته فرود بيايد. علت اصلي سقوط هواپيما تمام شدن بنزين هواپيما و شرايط بد جوي بوده كه سبب شده تا هواپيما بيش از حد معمول بنزين مصرف كند و لذا هنگام فرود اضطراري با كمبود بنزين مواجه شده و در ۷ كيلومتري امام زاده‌ سقوط كرد.»

اما یکی از سخت ترین مسائل مربوط به سقوط فالکن ۲۳۲ وجود فیلم و صوت آخرین لحظات حیات شهدای نیروی زمینی و هوایی سپاه است. صدای شهید کاظمی و بخشی از صدای شهید اسدی، راننده شهید کاظمی، تا حدودی می تواند فضای روحی حاکم بر این شهدا را در لحظه سقوط نمایش دهد. «بسم الله الرحمن الرحیم، ساعت -ده - و نُه و سی و پنج دقیه است. حدود یک ساعت و سی دقیقه است رو آسمونیم، موتور نداریم و با سلام و صلوات ایشاالله میریم می شینیم ارومیه و ایشاالله که به خیر بگذره، اشهد أن لا اله الا الله و اشهد أن محمد رسول الله. یکی از حاضرین: صلوات بفرستین (صلوات دسته جمعی) اللهم صلی علی محمد و آل محمد.

مجددا صدای حاج احمد به گوش می رسد: یا علی ابن ابی طالب، یا علی ابن ابی طالب، یا حسین.»

در واقع موسس لشکر ۸ نجف با رمز یا علی بن ابیطالب به ملاقات خداوند می رود. شهید کاظمی در بخشی از وصیت نامه خود نوشته است: «خداوندا فقط می‌ خواهم شهید شوم شهید در راه تو. خدایا مرا بپذیر و در جمع شهدا قرار بده. خداوندا روزی شهادت می‌ خواهم که از همه چیز خبری هست الا شهادت. ولی خداوندا تو صاحب همه چیز و همه کس هستی و قادر توانایی، ای خداوند کریم و رحیم و بخشنده، تو کرمی کن، لطفی بفرما، مرا شهید راه خودت قرار ده.»

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcbzgbf.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما