شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : 50007
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم خبر داد

راه‌اندازی واحد مراقبت در منزل مستقر در بیمارستان‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم از راه اندازی واحد مراقبت در منزل مستقر در بیمارستان‌های قم خبر داد.
راه‌اندازی واحد مراقبت در منزل مستقر در بیمارستان‌های قم
به گزارش قم نیوز، عزت الله براتی با اشاره به دستورالعمل اجرایی طرح مراقبت از بیمار در منزل گفت: وجود مراکز مشاوره و خدمات پرستاری در جامعه یکی از نیازها بود که متاسفانه عدم وجود این مراکز مشکلات بسیاری را به بار می‌آورد.

وی در خصوص هدف از اجرای این طرح بیان کرد: ساماندهی ارائه خدمات پرستاری به بیمار پس از ترخیص، مراقبت ایمنی و به صرفه در منزل در راستای کاهش زمان بستری، کاهش هزینه‌های درمانی، کاهش دوران نقاهت بیمار، کاهش عفونت‌های بیمارستانی و افزایش رضایت بیماران و خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با وجود این مشکلات و از سوی دیگر اشغال درصد بالایی از تخت‌های مراکز درمانی که می‌توان خدمات به آنها را در منازل ارائه داد، مراکز مشاوره و خدمات پرستاری راه اندازی شد.

وی گفت: مراکز مشاوره پرستاری واجد صلاحیت در استان و کشور از سویی نیاز ضروری بیمار و خانواده‌ها به خدمات مراقب در منزل است و این مراکز موجب می‌شود تا افراد فاقد صلاحیت حرفه‌ای در منازل مردم ورود نکرده و مشکلات بعدی را به وجود نیاورند.

براتی گفت: با ابلاغ دستورالعمل مراقبت در منزل و تصویب تعرفه‌های خدمات رسانی توسط هیأت دولت و شورای عالی بیمه مشکل مراکز مشاوره برطرف و با کاهش هزینه‌ها خدمات رسانی نیز ارتقاء می‌یابد.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این طرح موجب کاهش تردد مردم در بیمارستان شده و بیمار می‌تواند با امنیت و ایمنی کامل در منزل دوران نقاهت را سپری کند و از سوی دیگر مشکلات عفونت‌های بیمارستانی را نداشته باشد.

وی گفت: نام و آدرس مراکز ارائه خدمات پرستاری در منزل واجد شرایط و صلاحیت حرفه‌ای در سایت دانشگاه بارگذاری شده و همشهریان می‌توانند با مراجعه به آن و یا واحد مراقبت پرستاری در منزل که در بیمارستان‌ها مستقر هستند، خدمات پرستاری در منزل توسط پرسنل مجرب را درخواست کنند.

براتی با بیان اینکه تصویب این طرح یکی از خواسته‌های چندین ساله جامعه پرستاری بود گفت: طبق دستورالعمل هر 50 هزار نفر جمعیت در استان باید یک مراکز مراقبت پرستاری در منزل وجود داشته باشد اما با وجود جمعیت بالای یک میلیون نفر در قم فقط پنج مرکز فعال داریم و توصیه می‌کنیم که افراد متخصص وارد شده تا بتوانیم مجوزهای لازم را ارائه و خدمات رسانی کنند.


انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbzgbs.rhbggpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما