يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب : 29597
وهابیت به افراد از کودکی دشمنی امیرالمؤمنین را آموزش می‌دهد

العماد: امام علی(ع) عامل شیعه شدنم بود/ ۱۲ سال وهابیت آموختم

قم نيوز : قم نیوز: عالم مستبصر یمنی با اشاره به اینکه وهابیت به افراد از کودکی دشمنی امام علی علیه‌السلام را آموزش می‌دهد گفت: امام علی(ع) عامل هدایت من به سمت تشیّع بود.
العماد: امام علی(ع) عامل شیعه شدنم بود/ ۱۲ سال وهابیت آموختم
به گزارش قم نیوز، عصام العماد در حاشیه بازدید از شهرک معارفی بهشت بانو در ارتباط با وهابیت و رویکرد آن در برابر شیعیان اظهار داشت: ما حدود ۴۰ سال پیش در شرایطی زندگی می‌کردیم که در آن زمان، مثل امروز وهابیت شناخته شده و خطرناک نبود و تاریخ آن زمان وهابیت را نمی‌شناخت.

وی افزود: از همان ابتدا و در ۶ سالگی وارد مدرسه وهابیت شدیم، این مدارس در عربستان و یمن از اول دبستان تا چهارم دبیرستان ادامه داشت و ما ۱۲ سال وهابیت را می‌آموختیم.

این مستبصر شیعی خاطرنشان کرد: من وهابیت را خودم انتخاب نکردم بلکه با آن به دنیا آمدم، ما در منزلی جلساتی به نام نقد شخصیت امام علی علیه‌السلام داشتیم.

عصام العماد تصریح کرد: در آن زمان منبر، کتاب و اینترنت نبود که مردم بفهمند و حتی مراسم‌های عاشورا هم نبود و اگر هم اجرا می‌شد، در حسینیه‌های شخصی بود که مردم دیگر آن را نمی‌دیدند.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما اهل بیت علیهم السلام را نمی‌شناختیم و فکر می‌کردیم آنها بعد از پیامبر به جای اینکه از جامعه اسلامی حمایت کنند، به ایجاد تفرقه در دنیای اسلام پرداختند و همین تفکر را الان داعش دارد.

این مستبصر یمنی با بیان اینکه حتی یکی از استادهای او هنوز در نقد امام علی(ع) مقاله و کتاب می‌نویسد، خاطرنشان کرد: من در منابر و سخنرانی‌ها، شخصیت امام علی علیه(ع) را نقد می‌کردم ولی کتابی در نقد امام علی علیه السلام ننوشتم.

العماد گفت: با این وجود تصمیم گرفتم کتابی در نقد شیخ مفید که شاید وجود کتاب مقدس نهج البلاغه به برکت ایشان بوده و که دستور جمع‌آوری کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه را صادر کرده بنویسم. کتب شیخ مفید را جمع کردم ولی با خواندن این کتاب‌ها، کم کم مسائل و شبهاتی که وهابیت در ذهن من ایجاد کرده بودند را دیدم و دریافتم که هزار سال پیش شیخ مفید آن‌ها را جواب داده است.

وی عنوان کرد: اما علت اساسی شیعه شدن بنده، امام علی علیه السلام بود، در واقع من امام علی علیه السلام را نمی‌شناختم و دشمن ایشان بودم ولی امام علی(ع) علت هدایت من بود، چرا که وقتی شما می‌فهمید هر چه که در مورد امام علی(ع) گفتید اشتباه بوده سعی می‌کنید که بیشتر به کسب حقایق بپردازید.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcbzsb5.rhb99piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما