سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 25537

کش و قوس های خانه تکانی صبا

قم نيوز : قم نیوز: چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور در حالی نیمه مرداد ماه آغاز خواهد شد که صبای قم شاهد خانه تکانی گسترده بوده است.
کش و قوس های خانه تکانی صبا
به گزارش قم نیوز، خانه تکانی گسترده در تیم صبای قم در حقیقت از تغییر در ترکیب اعضای هیات مدیره آغاز شد و در ادامه شاهد جدایی بسیاری از بازیکنان فصل پیش این تیم و جذب پرتعداد بازیکنان جدید برای این تیم لیگ برتری بودیم.

انتقال کامل تمرینات صبا به شهر قم پس از شش سال نیز دیگر تغییری بود که در روند کاری تیم صبا حاصل شد هر چند این انتقال با مشکلاتی جدی روبرو است.

۱۳ اردیبهشت ماه امسال با حکم استاندار قم به عنوان رییس مجمع باشگاه صبای قم ˈاکبر غمخوارˈ مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس تهران ، ˈسید حسن رضویˈ معاون برنامه ریزی استاندار قم ، ˈعباس جهان بینیˈ مدیرکل ورزش و جوانان قم،ˈابوالفضل جوکارˈ از فعالان اقتصادی و ˈمحسن بهشتیˈ معاون سابق شهرسازی شهردار قم به عنوان اعضای هیات مدیره باشگاه صبای قم انتخاب شدند.

همچنین پس از این که ˈمحمدرضا کشوری فردˈ فصل گذشته را همراه با مدیرعاملی باشگاه صبای قم سپری کرده بود ۲۹ اردیبهشت ماه گذشته ˈعباس جهان بینیˈ مدیرکل ورزش و جوانان قم به عنوان مدیرعامل باشگاه صبای قم انتخاب شد.



** جداشدگان صبای قم

در فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال شاهد جدایی تعداد قابل توجهی از بازیکنان تیم صبا بودیم که بیشتر آن ها از نفرات ثابت و تاثیر گذار این تیم در فصل گذشته بودند.

شاید مهم ترین بازیکنی که صبا را ترک کرد رضا عنایتی مهاجم گلزن این تیم باشد که با به ثمر رساندن ۱۳ نقش بسیار بسزایی در بقای تیم صبای قم در لیگ برتر سال گذشته داشت، این بازیکن به پدیده مشهد پیوسته است.

دیگر بازیکن تاثیرگذار صبا که ساز جدایی را کوک کرد اکبر صادقی هافبک همیشه جنگنده و بازی ساز تیم صبا بود که همواره بازی های قابل قبول و کم اشتباهی را از خود به نمایش می گذاشت و او نیز هم چون عنایتی راهی تیم پدیده مشهد شد.

کیوان امرایی، مجید حیدری و فرید کریمی نیز دیگر بازیکنانی بودند که در فصل گذشته کارنامه قابل قبولی در صبا داشتند اما شاید مدیران صبای قم نتوانستند درخواست های مالی آن ها را اجابت کنند و این بازیکنان نیز صبا را ترک کردند.

شاید شهرام مهربان دروازه بان ذخیره صبای قم و میلاد سلیمان فلاح مهاجم کم فروغ صبا بازیکنانی باشند که صبا از خروج آن ها بسیار کمتر از بقیه بازیکنان خارج شده متضرر شود.

در این بین از اردوی صبای قم شنیده می شود که صمد مرفاوی تمایلی به ادامه همکاری با مرتضی کاشی کاپیتان این تیم ندارد و احتمال جدایی این بازیکن پس از هشت سال از صبای قم نیز می رود.



** بازیکنان استخدام شده برای صبا

اگر بخواهیم میان بازیکنان جدا شده از صبای قم و بازیکنان جذب شده عیار سنجی داشته باشیم با نگاهی گذرا به اسامی بازیکنان جذب شده می توان دریافت که عیار جداشدگان بسیار سنگین تر از جذب شدگان است.

ˈمحمد برجلوˈ از تیم پیکان تهران،ˈآمبونو آشیلهˈ از راهیان کرمانشاه، ˈاحمد حسن زادهˈ از مس کرمان ،ˈپیروز قربانیˈ بازیکن فصل پیش راه آهن تهران، ˈحمیدرضا کاظمیˈ بازیکن سپاهان اصفهان ، ˈامید قربانیˈ بازیکن تیم ملی امید و البدر بندر کنگ، وˈجلال الدین علیمحمدیˈ بازیکن فصل پیش فجر سپاسی شیراز و ˈآرش روشنی پورˈ بازیکن فصل گذشته تیم مس کرمان از جمله بازیکنان جذب شده برای تیم فوتبال صبای قم هستند.

همچنین ˈعباس بختیاریˈ بازیکن سابق راه آهن تهران، ˈسید احمد مهدی زادهˈ بازیکن فصل پیش تیم ملوان بندرانزلی،ˈامین متوسل زادهˈ بازیکن سابق داماش گیلان، ˈمیلاد فراهانیˈ دروازه بان فصل گذشته داماش گیلان و ˈعباس قادیانˈ بازیکن تیم خونه به خونه بابل از دیگر بازیکنان جذب شده برای تیم فوتبال صبای قم هستند.

سه بازیکن از تیم های لیگ برتری، یک بازیکن از تیم های لیگ دسته اول که فصل گذشته موفق به صعود به لیگ برتر شده است، پنج بازیکن از تیم هایی که فصل گذشته به لیگ دسته اول سقوط کردند، دو بازیکن از تیم های دسته اولی و یک بازیکن از تیم های دسته سومی که به لیگ دسته دوم صعود کرده است در لیست بازیکنان جذب شده صبا دیده می شوند.



** انتقال کامل تمرینات صبا به قم؛ جسارتی که پیش تر وجود نداشت

پس از تشکیل هیات مدیره جدید باشگاه شاهد آن بودیم که این هیات مدیره بدون هیچ قید و شرطی به انتظار شش ساله مردم قم برای استقرار کامل صبا در این شهر عینیت بخشید و از همان ابتدای کار خبر از انتقال تمرینات تیم به قم داد.

انتقال کامل تمرینات صبا به شهر قم جسارتی مثبت از سوی مدیران این باشگاه بود و این امر در حالی صورت گرفت که در گذشته همواره دم از انتقال تمرینات به قم زده می شد اما عملا تمرینی به قم منتقل نمی شد.

باشگاه صبای قم ورزشگاه هلال احمر را به عنوان کمپ تمرینی خود انتخاب کرده بود اما با توجه به آماده نشدن زمین چمن این ورزشگاه ، صبای قم آغاز تمرینات خود را هفدهم خردادماه در ورزشگاه یادگار امام راحل قم آغاز کرد.

با توجه به این که ورزشگاه یادگار امام(ره) میزبان مسابقات رسمی صبا در لیگ برتر فوتبال است، قراردادن زمین چمن این ورزشگاه برای تمرین صبا، می توانست به چمن این ورزشگاه آسیب بزند، و مدیریت ورزشگاه شاهد نیز نسبت به انجام چنین کاری راضی نبود، شاهد برگزاری اردوهای ۱۰ روزه و هفت روزه صبا در اردبیل و تهران بودیم به طوری که اردوی تهران به احتمال فراوان تمدید خواهد شد.

در این زمینه ˈ توحید محمدیˈ مدیر ورزشگاه یادگار امام(ره) به ایرنا گفت: صبای قم در اولین اردوی آمادگی که در این ورزشگاه برگزار کرد روزی دوساعت در زمین چمن تمرین کرد اما در ادامه نمی توانیم در هفته بیش از دو روز زمین را در اختیار آن ها قرار دهیم.

وی بیان داشت: طبق استاندارهای فوتبال حرفه ای زمین تمرین باید از زمین مسابقه جدا باشد چرا که انجام زیاد تمرینات در زمین مسابقه باعث آسیب شدید چمن خواهد شد.

وی ابراز داشت: انجام عملیات ترمیمی بر روی چمن ورزشگاه ها امری زمان بر است و با توجه به آب و هوای نامناسب قم انجام عملیاتی ترمیمی امری دشوار به حساب می آید.



**مدیرعامل صبا: بازیکنان بر اساس نظر و برنامه سرمربی انتخاب می شوند

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم می گوید: در مورد این که بازیکنان جدا شده از تیم فوتبال صبا، فاصله زیادی با بازیکنان جذب شده دارند یا نه، باید کارشناسان فنی و متخصصین فوتبال اظهار نظر کنند.

ˈعباس جهان بینیˈ بیان داشت: قرارداد تعدادی از بازیکنان فصل پیش ما به اتمام رسیده بود و حق بازیکن است که خود باشگاه آینده اش را با توجه به شرایط مالی و شرایط فنی انتخاب کند.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان قم افزود: تعدادی از بازیکنان نیز در لیست صمد مرفاوی سرمربی تیم قرار نداشتند و تعدادی نیز که تمایل به ادامه قرارداد نداشتند به اراده خود باشگاه را ترک کردند.

وی با اشاره به جذب بازیکنان جدید صبای قم بیان داشت: هر سرمربی بر اساس سیاست های باشگاه و میزان هزینه هایی که باشگاه می کند هم چنین با توجه به آینده نگری، نفرات را انتخاب می کند از این رو در لیست صمد مرفاوی در هر پستی که نیاز بود اسامی توسط وی مشخص شده است.

وی تاکید کرد: بازیکنانی که جذب شده اند بازیکنانی هستند که از حیث فنی در تیم های خود جزو بهترین نفرات بوده و می توانند با تاکتیک و برنامه هایی که مربی پیش بینی کرده است نیازهای ما را تامین کنند.

مدیرعامل صبای قم افزود: بخشی از کار ما نیز جوان گرایی بوده است چرا که صبا نیاز به جوان گرایی داشته است و حضور جوانان خوش نامی که سابقه ملی پوش شدن در تیم های پایه را داشته اند برای آینده باشگاه بسیار موثر است.

وی افزود: در پست های مورد نیاز خود نیز از نیروهای با تجربه چون ˈامین متوسل زادهˈ ،ˈاحمد حسن زادهˈ و ˈپیروز قربانیˈ که از نفرات شاخص لیگ های گذشته بودند در فصل نقل و انتقالات بهره برده ایم.

وی در زمینه آخرین اقدامات برای آماده سازی زمین چمن ورزشگاه هلال احمر قم بیان داشت: ورزشگاه هلال احمر ورزشگاهی بوده است که در گذشته برای برنامه های استانی استفاده می شده است و از این رو نیازمند بازسازی مناسب بود.

جهان بینی افزود: به دلیل گرمای شدید هوای قم برنامه بازسازی ورزشگاه و زمین چمن هلال احمر دچار وقفه شده بود اما طی ۲۰ روز گذشته مشکلات کار در این ورزشگاه برطرف شده است.

وی بیان داشت: طی یک هفته آینده، مشکلی برای استفاده از زمین چمن هلال احمر وجود نخواهد داشت و تیم صبای قم بعد از بازگشت از اردوی خارج از استان در اواخر ماه رمضان تمرینات خود را در ورزشگاه هلال احمر پیگیری خواهد کرد.

وی بیان داشت: در طول مسابقات لیگ برتر نیز سعی بر آن داریم که هفته ای دو روز را نیز در چمن ورزشگاه یادگار امام راحل تمرین کنیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcbzsb5.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما