يکشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 46507
منبع : خبرگزاری فارس
در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم تصویب شد

اختصاص 138 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی/مجوز شورا برای احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت‌الله بروجردی

قم نيوز : قم نیوز: در دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اختصاص 138 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی تصویب شد.
اختصاص 138 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات جدید آتش‌نشانی/مجوز شورا برای احداث تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت‌الله بروجردی
به گزارش قم نیوز، دویست و بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم شنبه شب به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور اعضا در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی، رنجبر معاون برنامه ریزی و سرمایه انسانی، بیطرفان معاون اداری و مالی و دیگر مدیران و معاونین شهردار در این جلسه حضور داشتند.

نخستین دستور این جلسه بررسی تفریغ بودجه سال 94 شهرداری بود که از سوی آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم مطرح و در معرض رأی اعضا گذاشته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حسابرسی سال 94 شهرداری در کمیسیون تلفیق تصویب شده است اظهار کرد: قبلاً بحث حسابرسی شهرداری نیازی به طرح در جلسه علنی نداشته اما یکی از اعضا مطرح کرده‌اند که حسابرسی باید مورد تصویب شورا قرار گیرد که البته مشخص شده که این بحث مربوط به بودجه سال 96 است.

وی در خصوص تفریغ بودجه سال 94 شهرداری، گفت: در کمیسیون تلفیق این مساله بررسی و مورد تصویب قرار گرفته که شامل وصولی قطعی حدود 17 میلیارد ریال است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم هزینه قطعی تفریغ بودجه شهرداری را حدود هفت میلیارد و 991 میلیون عنوان کرد و گفت: درآمد بر هزینه نیز حدود 218 میلیارد و 609 میلیون ریال تصویب شده است.

مناقصه حسابرسی سال 95 شهرداری و سازمان‌های وابسته مورد دیگری بود که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد و اعضا به آن رأی مثبت دادند.

اخذ مجوز دریافت بهای خدمات بابت خوابگاه و حمام رانندگان نخستین بحثی بود که از سوی عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورا مطرح شد.

براساس این مصوبه هزینه خوابگاه پایانه مسافربری کوثر برای رانندگان به ازای هر شب 4 هزار و 500 تومان و هزینه حمام 3 هزار و 500 تومان تعیین شد.

اخذ مجوز تعمیم تعرفه نرخ ورودی پارک سوار شمالی جزو دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود که مورد بحث و بررسی بیشتر اعضا قرار گرفت و اعضا نظرات خود را در این خصوص بیان کردند.

براساس مصوبه شورای شهر هزینه پارکینگ خودروهای سنگین در پارکسوارهای شهر به ازای هر 24 ساعت 5 هزار تومان است.

ابوالفضل مستقیمی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم نیز با اشاره به تعرفه پارک خودروها در پارکسوارهای شهر بیان کرد: با تعیین تعرفه کم در پارک‌سوارها برای پارک خودروهای سنگین به دنبال ساماندهی تردد این خودروها در محدوده شهر هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از ورود این خودروها به داخل شهر گفت: یکی از موضوعات مهم در خصوص پارک تریلرها برای ساماندهی آنان است که اگر مبلغ زیادی بگیریم آن‌ها وارد شهر شده و در معابر توقف می‌کنند و اگر مبلغ اضافه شود مشکلاتی ایجاد می‌شود.

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم نیز در خصوص این لایحه بیان کرد: با وجود ممنوعیت تردد تریلر و کامیون در سطح شهر با شاهد تردد آن‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به داخل شهر و کاهش توقف آن‌ها در معابر نیازمند فرهنگ‌سازی است گفت: مبلغ تعیین شده برای پارکینگ آن‌ها در پارکسوار برای فرهنگ سازی عدم ورود به شهر است.

محسن عابدینی پور نیز در این خصوص اظهار کرد: در خصوص پارک تریلرها و کامیون‌هایی که وارد پارکسوار شمالی شده و استفاده از خدمات می‌کنند با توجه به خساراتی که دارند باید عدد بهتری انتخاب شود و رقم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: آن‌ها از امکانات شهرداری استفاده می‌کند و بعضاً خسارت‌های را به پارکسوارها وارد کرده و هزینه برای شهر ایجاد می‌کنند که در این مورد باید هزینه‌ها را تأمین کرد.

عباس محمدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در مخالفت با تعرفه تعیین شده برای پارک خودروهای سنگین در پارکسوارها خاطرنشان کرد: تریلرها خسارت‌های فراوانی به پارکسوار وارد می‌کنند اما هزینه کمی از آن‌ها دریافت می‌شود.

در نهایت با وجود بحث و بررسی فراوان در خصوص هزینه‌های پارکسوارها این دستور نیز به تصویب اعضا رسید.

همچنین ذاکریان لایحه دو فوریتی شهرداری برای اخذ مجوز خرید تجهیزات و لوازم آتش‌نشانی از محل منابع داخلی شهرداری به مبلغ 138 میلیارد ریال را مطرح کرد که این لایحه با استقبال اعضا مواجه شده و به تصویب رسید.

سیدامیر سامع معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار در تشریح این لایحه اظهار کرد: در مرحله دوم خرید تجهیزات آتش نشانی سعی داریم تجهیزات دیگری را خریداری کرده و امکانات آتش‌نشانی را به مرحله استاندارد برسانیم.

وی با اشاره به نوسانات قیمت ارز بیان کرد: با توجه به تغییر قیمت ارز کمی صبر کردیم تا بتوانیم با قیمتی بهتر تجهیزات بیشتری خریداری کنیم.

سامع خاطرنشان کرد: حالا با قیمتی مناسب تجهیزات مورد نیاز مشخص شده است و حدود 13.8 میلیارد تومان تجهیزات انتخاب شده که سعی داریم آن‌ها را خریداری کنیم.

در ادامه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورا دستورات مربوط به این کمیسیون را مطرح کرد.

اخذ مجوز واگذاری یکی از بلوک‌های محور بلوار پیامبر اعظم بابت تهاتر با مطالبات پیمانکار پروژه مترو نخستین بحث مطرح شده بود که با نظر اعضا به تصویب رسید.

همچنین بحث اخذ مجوز واگذاری املاک و اراضی تا سقف  100 میلیارد ریال به پیمانکار پروژه مترو به دلیل برخی تناقض‌ها با مصوبات شورا به شهرداری برگشت داده شد.

اخذ مجوز مساعدت در اعمال ماده 101 اصلاحی بر روی قسمتی از پلاک ثبتی 2575/15/15 اصلی شرکت تعاونی تاکسیرانی نیز مورد تصویب اعضای شورای شهر قم قرار گرفت.

محمدی در دفاع از این لایحه، ضرورت تقویت خدمات به تاکسیرانان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با اعمال مساعدت و اختصاص زمینی برای احداث مجتمع رفاهی برای تاکسیرانان امکانی مناسب برای آن‌ها فراهم خواهد شد.

همچنین سعادت طلب لایحه دو فوریتی شهرداری برای اخذ مجوز پیگیری احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح بلوار آیت‌الله بروجردی و شهرک قدس را مطرح کرد.

برای این پروژه برآورد اعتباری اولیه 15 میلیارد و 800 میلیون تومان صورت گرفته که قرار است از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واجد شرایط واگذار شود.

شهرداری پیش از این لایحه بودجه سال 96 را ارائه کرده بود که در این بودجه رقم مورد نیاز برای این پروژه پیش‌بینی شده است.

شهردار قم با اشاره به لایحه دو فوریتی شهرداری برای اخذ مجوز از شورای شهر برای پیگیری اجرای تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: فاز اول و دوم این پروژه اجرایی شده و باید بلافاصله برای جلوگیری از تداخل دو محور به دنبال اجرای تقاطع غیرهمسطح باشیم.

وی با تاکید بر ظرفیت ویژه تکمیل بلوار آیت‌الله بروجردی برای تکمیل رینگ سوم ترافیکی شهر خاطرنشان کرد: با اخذ این مصوبه به دنبال این هستیم که بلافاصله جذب پیمانکار کرده و از ابتدای سال 96 کلنگ احداث تقاطع غیر همسطح را به زمین بزنیم.

شهردار قم با تاکید بر اینکه افق یک ساله برای اجرای تقاطع غیرهمسطح شهرک قدس و بلوار آیت‌الله بروجردی پیش‌بینی خواهد شد گفت: همراه با اتمام پروژه آیت‌الله بروجردی سعی داریم به سرعت پروژه تقاطع غیرهمسطح را نیز تکمیل کرده و تسهیل در عبور و مرور مردم داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم هم با تاکید بر اهمیت این پروژه گفت: اول سال که پروژه تقاطع سه سطحه شهدای مدافع حرم کلنگ زنی می‌شد اعتراضات زیادی شد اما امروز اهمیت این پروژه را متوجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: قبل از اینکه بار اصلی وارد بلوار بروجردی شود پروژه تقاطع غیرهمسطح باید کلید بخورد که اگر ترافیک سنگین وارد آن شود اقدامات بسیار سخت خواهد شد

اصلاحیه بودجه سال 95 شورا از دیگر مواردی بود که در این جلسه مطرح شد و به تصویب رسید.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcbzsba.rhb0gpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما