شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 40567
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

سربلندی شیعه به برکت احادیث امام صادق(ع) است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه سربلندی شیعه به برکت احادیث امام صادق(ع) است، گفت: وظیفه حوزه‌های علمیه سیراب کردن مردم از معارف ناب الهی به وسیله کلام امام صادق(ع) است.
سربلندی شیعه به برکت احادیث امام صادق(ع) است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام جواد عظیمی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار کرد: به برکت تلاش‌های علمای بزرگ شیعه چهره این امام بزرگوار برای دنیای اسلام و عالم تشیع مشخص است.

وی خاطرنشان کرد: احادیث فراوانی از حضرت نقل شده، علمای بزرگ شیعه با استفاده از این احادیث نسبت به زنده نگاه داشتن یاد امام صادق(ع) تلاش فراوانی کردند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه در ابتدای امامت ایشان اختلافات و کشمکش‌های سیاسی در کشور اسلامی وجود داشت، گفت: بنی‌امیه و بنی‌عباس درگیری‌هایی در زمینه ادعای حکومت داشتند و حضرت از این موقعیت بیشترین بهره‌برداری را کردند.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) پس از چندین سال غربت ائمه دیگر کرسی درس و بحث را ادامه دادند، احادیث این امام بزرگوار در اکثر مسائل روز مانند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کارگشا است.

عظیمی یادآور شد: در زمینه طب و پزشکی احادیث ارزشمندی از امام صادق(ع) نقل شده که علم پزشکی روز به آنها پی می‌برد.

وی تصریح کرد: حضرت از موقعیت خود حداکثر بهره‌برداری را داشتند و در زمینه ترویج فرهنگ نبوی و اسلام حقیقی اقدامات اساسی انجام دادند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه به برکت احادیث امام صادق(ع) شیعه سربلند و سرافراز است، گفت: امام صادق(ع) با جلسات درس و بحث، مناظرات علمی و اعزام شاگردان به اقصی نقاط جهان اسلام در زمینه ترویج اسلام حقیقی،‌ مکتب تشیع و رهایی مردم از جهالت، گمراهی و بی‌فرهنگی با دشمن مبارزه کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز شیعیان و حوزه‌های علمیه جهان تشیع وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید ابعاد مختلف شخصیت امام را به عالم بشناسانند تا مردم ادیان و فرق دیگر با مشاهده احادیث این امام بزرگوار با اشتیاق به اسلام مشرف شوند.

عظیمی یادآور شد: امروز جهان و ادیان به نقطه کور رسیدند و نمی‌دانند چه کار کنند، بنابراین احادیث و فرمایشات امام صادق(ع) در همه زمینه‌ها راهگشا است.

وی عنوان کرد: وظیفه حوزه‌های علمیه و علمای شیعه است که مردمی که تشنه افکار حقیقی و ناب هستند و جهانی که تشنه معارف ناب الهی است به وسیله سرچشمه زلال کلام امام صادق(ع) هدایت کنند تا از چشمه زلال آن بنوشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzsba.rhbg0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما