دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب : 48587
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه:

سند ۲۰۳۰ مغایر با فرهنگ ایران اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام و المسلمین نبوی گفت: وقتی کشوری سندی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در اسناد بالادستی نظام آموزشی خود دارد؛ چه نیازی به اسنادی دارد که برای اجرایی شدن آن باید از ارزش‌های دینی عبور کند.
سند ۲۰۳۰ مغایر با فرهنگ ایران اسلامی است
سند ۲۰۳۰ مغایر با فرهنگ ایران اسلامی است
به گزارش قم نیوز،  حجت الاسلام و المسلمین نبوی درنشست بررسی سند آموزشی ۲۰۳۰ ، که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، به بررسی ابعاد مختلف این سند پرداخت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ ، با ظاهری زیبا، دین زدایی در جوامع اسلامی را به دنبال دارد، تصریح کرد: درعرف دیپلماتیک معمولا دستیابی به مقاصد اصلی در ورای ظاهری زیبا و فریبنده انجام می شود؛ بر اساس آموزه های دینی، مومن باید زیرک باشد و در چنین مواردی باید تمام زوایای فریبنده این نوع اسناد، مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی، با اشاره به واکنش بِهنگام بسیج اساتید حوزه های علمیه در بررسی و روشنگری در مورد این سند گفت:‌دستیابی به ابعاد مختلف این سند از طریق بعد «آموزش» میسر است؛ این بعد در اولویت پیگیری اجرایی قرار گرفته است و از طریق نمایندگی یونسکو و نمایندگانی از دولت، مراحل بومی سازی آن برای ایران پیگیری شده است.

 حجت الاسلام و المسلمین نبوی بیان کرد: وزرای مرتبط با این موضوع و معاون رئیس جمهور در امور زنان سند را امضا کردند و سپس مراسم رسمی رونمایی از این سند، که مراحل مختلف اجرای آن، پیش از این، به صورت محرمانه پیش رفته بود؛ برگزار شد و ۳۰ کارگروه تخصصی برای اجرایی شدن این سند تشکیل شد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه با اشاره به اهداف این سند، عنوان کرد: دین زدایی و سکولاریزم بین المللی، فرهنگ زدایی از همه ملت ها و تبدیل تمام فرهنگ ها به فرهنگ محض غربی، رواج فساد در تمام کشورها، زبان زدایی و تبدیل شدن زبان جهانی به زبانی مشترک که بتواند فرهنگ سلطه را بر تمام کشورها غالب کند، از جمله آثار و تبعات اجرای این سند است.

وی تدوین کتاب‌های درسی بر اساس این سند، آموزش معلمان بر این اساس و نظارت یونسکو بر اجرای این دستورات در سیستم های آموزشی را سه ضلع مثلث اجرای این سند عنوان کرد و افزود: این مقدمات در این سند نسبت به برنامه جامع علمی کشور،  سند مهندسی فرهنگی کشور و سند تحول آموزش و پرورش، به صورت جامع تری دیده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی عنوان کرد: موضوعاتی در این سند با ظاهر فریبنده بیان شده است که تغایر جدی با فرهنگ ما دارد.

وی خشونت زدایی از تمام سیستم های آموزشی را از این دسته موارد دانست و افزود: این موضوع به خودی خود، حرفی درست به نظر می رسد، ولی آنچه بر این حرف مترتب است این است که دروس جهاد و شهادت و مبارزه و تشکیلاتی همچون بسیج دانش آموزی و دانشجویی از سیستم آموزشی کشور حذف شود و  آنچه نسل آینده را به نسلی خنثی تبدیل خواهد نمود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، موضوع آموزش اعلامیه حقوق بشر در تمام سطوح آموزشی و همچنین آموزش حقوق شهروندی به معنای حقوقی که هم اکنون در سبک زندگی غربی جریان دارد، از دیگر نمونه‌های تغایر این سند با فرهنگ اسلامی عنوان کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین نبوی تساوی جنسیتی و تساوی حقوق زن و مرد به معنای فمنیسم را از دیگر موارد قابل تأمل در این سند برشمرد و عنوان کرد: بازتاب اجرای این سند در کشورهای مختلف دنیا، اعتراض به برخی کشورها در مورد عدم تحقق برخی از موارد ذکر شده در این سند است؛ آنچه با فرهنگ دینی و قرآنی ما سازگاری ندارد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در پایان افزود: وقتی کشوری سندی همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در اسناد بالادستی نظام آموزشی خود دارد؛ چه نیازی به اسنادی دارد که برای اجرایی شدن آن باید از ارزش‌های دینی عبور کند و یا در توجیه اجرای آن، مجبور به طرح موضوعاتی همچون عدم الزام و یا اجرا مطابق آموزه های دینی شود.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbzsba.rhbwwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما