سه شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 38867
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شما نیوز

کاندیداتوری عارف برای هیات رئیسه بنا بر مطالبات مردم از ایشان است

قم نيوز : قم نیوز: محسن علیجانی آستانه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی توسط لیست امید در تهران به عنوان کاندیدا معرفی شد و موجب گردید تا به مجلس راه یابد.
کاندیداتوری عارف برای هیات رئیسه بنا بر مطالبات مردم از ایشان است
به گزارش قم نیوز، محسن علیجانی زمانی نماینده مجلس دهم شورای اسلامی است که فعالیت های سابق اش بیشتر در امور پزشکی و خیریه بوده است تا امور سیاسی. ولی در آستانه انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی توسط لیست امید در تهران به عنوان کاندیدا معرفی شد و موجب گردید تا به مجلس راه یابد. علیجانی پزشک عمومی است و با بنیاد های خیریه امام علی (ع) و خیریه پژوهشی پارسا همکاری دارد. وی در دوران دفاع مقدس، 9 ماه را در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته است. گفتگوی حاضر با موضوع عملکرد فراکسیون امید در انتخابات هیأت رئیسه مجلس انجام شده است که ماحصل آن در زیر آمده است.

در مورد نتیجه جلسات اخیر فراکسیون امید قصد داشتم سوال کنیم که آیا در خصوص ریاست مجلس دهم به جمع بندی رسیده اید؟

در حال حاضر قرار بر این است که افرادی که در فراکسیون امید تمایل به ریاست مجلس دارند، خودشان را مطرح می کنند و بعد از رأی گیری، هر فردی که آرای بیشتری را کسب کرد به عنوان کاندیدای فراکسیون امید در انتخابات هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی معرفی شود.

با وجود اینکه آقای لاریجانی در جلسات فراکسیون امید شرکت نکرده اند، منظور شما این است که فارغ از اینکه آقای لاریجانی چه تصمیمی گرفته باشد، فراکسیون امید کاندیدای خود را معرفی می کند؟

از نظر ما آقای لاریجانی هم عضوی از فراکسیون امید هستند و اینکه تا حالا در جلسات شرکت نکرده اند به این معنی نیست که ما ایشان را خارج از فراکسیون تصور کنیم. زیرا آقای لاریجانی یکی از کاندیدا هایی بود که لیست امید در انتخابات هفتم اسفند آن را به مردم معرفی کرده بود. اگر تا کنون در جلسات شرکت نکرده اند، نظرشان تا کنون این بوده است ولی فراکسیون امید حتماً برای کرسی هیأت رئیسه کاندیدا خواهد داشت.

با این حساب به نظر می رسد که رقابت بین آقایان لاریجانی و عارف برای ریاست مجلس شکل بگیرد، برای سایر ارکان مجلس چه برنامه ای دارید؟

البته همان طور که عرض کردم، در فراکسیون امید قرار است همه افرادی که قصد کاندیداتوری برای ریاست مجلس دارند در انتخابات داخلی شرکت کنند و هر فردی که بالاترین رأی را آورد به عنوان گزینه فراکسیون در مجلس معرفی خواهد شد. اما برای سایر کرسی ها نظر ما این است که بر اساس تفاهم جلو برویم. نظر آقای عارف هم بر این است که برای سایر ارکان مجلس به مدلی برای تفاهم برسیم.

اما الان بحث هایی مطرح شده است مبنی بر اینکه آقای عارف ممکن است برای ریاست مجلس شورای اسلامی کاندیدا نشوند و در لحظه آخر کنار بکشند، این خبر ها را چقدر تأیید می کنید؟

تا آنجایی که من از آقای عارف شناخت دارم، بحث ریاست مجلس برای ایشان بحث شخصی نیست و انگیزه فردی ندارند. بحث آقای عارف معطوف به مطالباتی است که از سوی مردم صورت گرفته است و ایشان در مصاحبه اخیرشان نیز گفته اند که این یک تکلیف بر دوششان است که برای ریاست مجلس کاندیدا شوند. از طرف دیگر فراکسیون امید نیز برای معرفی کاندیدای ریاست اصرار دارد. لذا به نظر من ایشان برای ریاست مجلس کاندیدا خواهند شد و کنار نخواند کشید.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcbzwbf.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما